Klub 300 KM – K‑Tec Mégane RS Trophy 265 Performance Pack 1 (2012)

Coraz więcej firm zainteresowanych jest modyfikowaniem Renault Mégane w wersji RS. Zwykle tuning kończy się na ulepszeniach ECU, ale to wystarczy, by przyciągnąć klientów. Teraz właściciele Mégane RS mają też do wyboru zakład K-Tec.

Klub 300 KM – K-Tec Mégane RS Trophy 265 Performance Pack 1 (2012)
Olgierd Lachowski

10.08.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Coraz więcej firm zainteresowanych jest modyfikowaniem Renault Mégane w wersji RS. Zwykle tuning kończy się na ulepszeniach ECU, ale to wystarczy, by przyciągnąć klientów. Teraz właściciele Mégane RS mają też do wyboru zakład K-Tec.

Wersja RS Trophy 265 to najbardziej sportowa odmiana spośród całej gamy modelowej Mégane. Aby to 3-drzwiowe auto dostarczało odpowiednich emocji, Francuzi wyposażyli je w 2-litrową jednostkę z turbosprężarką, która dostarcza 265 KM mocy maksymalnej przy 5500 obr./min i 360 Nm momentu w zakresie 3000-5000 obr./min.

Do tego producent dorzuca 6-biegową manualną skrzynię, napęd na przednią oś i całkiem niezłe sportowe zawieszenie. Oczywiście Mégane RS 265 można jeździć powoli i spokojnie, tylko po co, skoro wóz zapewnia sprint do setki w 6 s i prędkość maksymalną 254 km/h.

Jeśli komuś to za mało, powinien udać się do tunera, a wybór wśród nich jest coraz większy. Jest renomowana Elia, jest RS Tuning, jest nawet RENM Performance, tyle że z Polski do tego ostatniego przedsiębiorstwa daleko, bo firma ma swoją siedzibę w Australii. Do tych firm dołączył warsztat K-Tec z Wysp Brytyjskich.

Tuner postawił przestrojenie centralnej jednostki sterującej oraz montaż sportowych filtrów powietrza jako recepty na podniesienie mocy silnika. I jest efekt. Poprawione Renault może się pochwalić mocą 305 KM przy 6000 obr./min i momentem obrotowym o maksymalnej wartości 443 Nm przy zaledwie 2750 obr./min.

Razem z montażem i badaniami na hamowni za ten kit trzeba zapłacić 414 funtów brytyjskich, czyli niemało, ale i niedużo. A co w zamian dostaje klient? Ano, tego jeszcze nie wiadomo, ponieważ tuner nie zdążył przeprowadzić testów drogowych swojej maszyny.

Jak na razie K-Tec poprzestał na modyfikowaniu jednostki napędowej, omijając szerokim łukiem tuning zawieszenia czy hamulców.

Dowiedz się więcej o Renault Mégane:

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4, F4R 874
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1998 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 305 KM przy 6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 152,65 KM/l (seryjny – 132,63 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 443 Nm przy 2750 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 340 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 290 mm
  • Koła przednie: 8,25 x 18”
  • Koła tylne: 8,25 x 18”
  • Opony przednie: 235/40 R 18
  • Opony tylne: 235/40 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1462 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,79 kg/KM (seryjny – 5,52 kg/KM)
  • Długość: 4299 mm
  • Szerokość: 1848 mm
  • Wysokość: 1435 mm
  • Rozstaw osi: 2639 mm

Źródło: carscoop

Komentarze (0)