Jakie europejskie kabriolety można kupić do 20 000 zł?
W tym roku zima zapomniała o tym czym jest śnieg i jak dotąd częściej zaskakuje nas deszczem. Taki okres to dobry moment na kupno używanego kabrioletu, po sezonie takie auta wydają się mniej atrakcyjnymi propozycjami, przez co można je kupić za niższą cenę. Sprawdźmy jaki europejski kabriolet opłaca się kupić mając w portfelu 20 000 zł.
13.01.2012 | aktual.: 20.10.2022 21:33
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kiedy 2-osobowy Smart ForTwo zdobywał coraz większą popularność, firma należąca do koncernu Daimlera wypuściła na rynek kolejny pojazd. Model Roadster zadebiutował w 2002 roku i miał być niewielkim, tylnonapędowym ekonomicznym roadsterem.
Auto dostępne było z silnikiem o pojemności 0,7 l, który produkował 61 lub 82 KM. Na rynku pojawiła się także wersja stuningowana przez Brabusa, której silnik został wzmocniony do 101 KM. Mimo tego, Smart Roadster nie zachwyca osiągami, jednak jest naprawdę fajnym, małym i ekonomicznym autkiem ze zdejmowanym dachem. Dzisiaj można go kupić już za 14 000 zł.
Jakie auto Ty byś wybrał? Wypowiedz się na FORUM!
Citroen miał w swojej ofercie zaledwie 1 auto z otwieranym nadwoziem, które znalazło się w tym zestawieniu. Jest to model C3 Pluriel, czyli niekonwencjonalny kabriolet wyposażony w zsuwany materiałowy dach oraz wypinane pałąki stanowiące element karoserii.
Całość wygląda naprawdę nieźle, jednak nie jest do końca praktyczna. By w pełni cieszyć się z posiadania kabrioletu trzeba je zdemontować i zostawić w garażu, a wówczas nie można rozłożyć dachu. Auto dla ryzykantów, a raczej ryzykantek, bowiem częściej za kierownicą C3 Pluriel widywane są kobiety. Ceny rozpoczynają się od około 13 000 zł.
Jakie auto Ty byś wybrał? Wypowiedz się na FORUM!
Alfa Romeo Spider produkowana w latach 1995-2006 odziedziczyła nazwę od swojej poprzedniczki, która zadebiutowała na rynku już w 1966 roku i dzisiaj cieszy się opinią auta klasycznego. Nowsza Alfa Spider, która dostępna była także w wersji coupe o nazwie GTV pomimo tego, że nie cieszy się opinią auta bezawaryjnego, ma w sobie to coś, co tak bardzo uwielbiają fani włoskiej motoryzacji, duszę.
Zaprojektowane przez Pininfarinę auto można kupić już za nieco ponad 10 000 zł. Warto zwrócić uwagę na 3-litrowe silniki V6 produkujące od 192 do 240 KM.
Jakie auto Ty byś wybrał? Wypowiedz się na FORUM!
Mercedes jako pierwszy producent reaktywował twarde składane dachy, czyli tzw. hardtopy. Tego typu konstrukcja pojawiła się w modelu SLK I generacji oznaczonej modelowo jako R170, zaprezentowanym w 1996 roku.
Malutki roadster dostał 4-cylindrowe silniki o pojemnościach 2,0 oraz 2,3 l, które wzmacniane były kompresorem, a także jednostki V6 o pojemności 3,2 l. Na rynku używanym popularniejsze są raczej odmiany 4-cylindrowe, które otwiera 136-konny wolnossący motor 2,0. Ceny rozpoczynają się od 12 000 zł.
Osoby szukające większego kabrioletu, powinny zainteresować się modelem CLK W208 Cabrio, który pojawił się na rynku w 1998 roku. Auto wyposażone jest w 4 miejsca siedzące, przez co nie jest to już roadster, a raczej wygodny kabriolet.
Pod maskę CLK także montowano silniki wspomagane kompresorem i podobnie jak w przypadku pozostałych Mercedesów w tym zestawieniu, Niemcy byli wówczas zdania, że nie warto produkować kabrioletów czy roadsterów z silnikami diesla.
Wybór wersji otwartych Mercedesa CLK nie jest w naszym kraju zbyt duży, a do najpopularniejszych odmian należą CLK200 ze 136-konnym silnikiem 2,0 oraz CLK230 napędzany 193-konną jednostką o pojemności 2,3 l z kompresorem.
Dla miłośników roadsterów przeznaczony jest jeszcze jeden, większy i mocniejszy od SLK model. To Mercedes SL generacji R129, który pojawił się na rynku w 1989 roku i produkowany był przez 12 lat. W porównaniu do SLK oraz CLK, jest to naprawdę kosztowne auto jeśli chodzi o codzienną eksploatację.
Do wyboru są rzędowe silniki 6-cylindrowe, jednostki V8, a nawet motor V12 o pojemności 6,0 l i mocy 408 KM, który montowany był pod maską topowej odmiany 600 SL. W przypadku tego auta, cena zakupu może okazać się jednak wierzchołkiem góry lodowej. Za mocnego, szybkiego, wygodnego i niesamowicie męskiego roadstera z brezentowym dachem trzeba płacić.
Jakie auto Ty byś wybrał? Wypowiedz się na FORUM!
Kształty Audi TT I generacji są nawet dzisiaj rozpoznawalne i wyglądają bardzo dobrze. Wersja Roadster pojawiła się na rynku w 1999 roku i wyposażono ją w miękki brezentowy dach, a po jego schowaniu bezpieczeństwa pasażerów w razie dachowania strzegły chromowane pałągi.
Audi TT Roadster dostępne było z tymi samymi silnikami co Coupe, a więc począwszy od cieszącego się ogromną popularnością 1,8 T o mocach od 150 do 240 KM, a skończywszy na 250-konnym 3,2 l. Na rynku używanym za Audi TT Roadster w dobrym stanie trzeba będzie zapłacić minimum około 20 000 zł, a do najpopularniejszych wersji cieszą się te Roadstery napędzane silnikami 1,8 wspomaganymi turbosprężarką. Warto wybrać egzemplarz z napędem Quattro.
Jakie auto Ty byś wybrał? Wypowiedz się na FORUM!
W 2004 roku Opel wprowadził na rynek model o nazwie Tigra Twin Top, a była to 2. generacja modelu Tigra, która dostępna była wyłącznie z nadwoziem wyposażonym w składany hardtop. Auto bazowało na płycie podłogowej Corsy C i od 2005 roku poza jednostkami benzynowymi 1,4 oraz 1,8 l, dostępne było także z dieslem.
Tigra Twin To nie cieszyła się zbyt dużą popularnością, a wybierały ją najczęściej przedstawicielki płci pięknej, bowiem to mały i urokliwy samochodzik. Ceny na rynku wtórnym rozpoczynają się od około 17 000 zł.
Opel zawsze pamiętał o miłośnikach wiatru we włosach, więc kiedy na rynku pojawiła się Astra II generacji, po tym jak Kadetta oraz jej poprzedniczkę oferowano także z otwartym nadwoziem, oczywiste było, że niemiecki producent wprowadzi do oferty także Astrę G Cabrio.
Tak faktycznie się stało, a stylistycznie auto bazowało na wersji Coupe przygotowanej przez włoskie studio stylizacyjne Bertone. W przeciwieństwie do Tigry, większa i 4-miejscowa Astra wyposażona była w miękki brezentowy dach.
O miłośników hardtopów Opel zadbał po 2004 roku, kiedy to na rynku pojawiła się Astra H, która później oferowana była także w wersji otwartej, jednak koszt jej zakupu przekracza 20 000 zł.
Jakie auto Ty byś wybrał? Wypowiedz się na FORUM!
Kiedy New Beetle z otwartym dachem jest jeszcze zbyt drogi, jedynym Volkswagenem z nadwoziem typu kabriolet, który można z łatwością kupić za kwotę poniżej 20 000 zł jest Golf. Wybór Golfów Cabrio jest ogromny, łącznie z odmianą, która sprzedawana była jeszcze w latach 70. ubiegłego wieku.
Jednak za kwotę 20 000 zł łatwo będzie znaleźć Golfa IV Cabrio, który w rzeczywistości jest starszą wersją po delikatnym faceliftingu, który ograniczył się do odświeżenia przedniego pasa. Jak to w przypadku Volkswagenów, najbardziej polecanym silnikiem z tamtego okresu jest słynny 1,9 TDI, który dzielnie znosi próbę czasu. Przeciwnicy diesli oraz miłośnicy instalacji LPG powinni zdecydować się na silniki benzynowe 1,6, 1,8 czy 2,0.
Jakie auto Ty byś wybrał? Wypowiedz się na FORUM!
Volvo C70 uchodzi za coupe dla gentlemanów, którzy uważają, że wyróżnianie się z tłumu jest niekiedy niekulturalne. Trzeba jednak przyznać, że to bardzo ładne auto, które dostępne było także w wersji z chowanym za tylnymi fotelami miękkim brezentowym dachem.
Model oferowany w latach 1997-2006 dostępny był z 5-cylindrowymi silnikami benzynowymi, z których najmocniejszy 2,3 T5 Turbo produkował aż 240 KM oraz 330 Nm momentu obrotowego.
W przeciwieństwie do Saaba 9-3 Cabrio, Volvo C70 z otwartym nadwoziem trochę mniej straciło na wartości i dzisiaj egzemplarze w dobrym stanie można kupić za około 16 000 zł.
Jakie auto Ty byś wybrał? Wypowiedz się na FORUM!
Szwedzi także mają bardzo ciekawą propozycję dla osób szukających auta z otwartym nadwoziem za bardzo rozsądne pieniądze. Model 9-3 występował bowiem także w odmianie Cabrio z miękkim brezentowym dachem.
Chodzi oczywiście o I generację tego modelu, która dostępna była na rynku w latach 1998-2002. Najłatwiej dostępną i najbardziej rozsądną odmianą będzie wersja z silnikiem benzynowym 2,0 o mocy 130 lub 154 KM. Co ciekawe, takie auto można kupić już od około 10 000 zł.
Jakie auto Ty byś wybrał? Wypowiedz się na FORUM!
Pisząc o autach z otwartym nadwoziem nie sposób nie wspomnieć o Włochach. Wielu osobom wydaje się, że jedynym kabrioletem produkowanym w ciągu kilkunastu ostatnich lat przez Fiata było Punto I generacji. Nie można jednak zapominać o Fiacie Barchetta.
Wprawdzie oficjalnie auto klasyfikowane jest jako roadster, bowiem pomieści zaledwie 2 pasażerów, jednak w praktyce jest to po prostu 2-osobowy kabriolet lub też, jak kto woli, roadster z przednim napędem.
Barchetta była produkowana w latach 1995-2005 i dostępna była jedynie z benzynowym silnikiem 4-cylindrowym o pojemności 1,7 l i mocy 131 KM oraz 161 Nm momentu obrotowego. Mimo tego, ważący 1056 kg pojazd rozpędzał się od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,7 s. Na rynku wtórnym Barchettę można kupić nawet za 7000 zł.
Jakie auto Ty byś wybrał? Wypowiedz się na FORUM!
BMW ma w swoim portfolio kilka aut, które spełniają wymagania tego zestawienia. Oczywistym wyborem wydaje się być Seria 3 generacji E36 produkowana w latach 1990-1999. Wydawać by się mogło, że za 20 000 zł da się kupić model generacji E46, ale jeśli chodzi o wersję z nadwoziem otwartym, ceny rosną.
Pod maską Serii 3 E36 Cabrio montowanych było kilka jednostek napędowych. Osoby, którym zależy na umiarkowanym spalaniu wybiorą wersję 320i z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 150 KM, który z łatwością radzi sobie z tym autem rozpędzając je od 0 do 100 km/h w 9,8 s.
Miłośnicy sportowych emocji powinni zainteresować się wersjami 325i lub 328i. Ceny odmian 318i z silnikami o mocach 116 KM rozpoczynają się już od 8000 zł.
Poza klasycznym kabrioletem, chcąc kupić BMW z otwartym nadwoziem można zdecydować się na roadstera, a więc model Z3, który produkowany był w latach 1996-2002. Gama jednostek napędowych rozpoczyna się od silnika 1,9 produkującego 118 KM, jednak przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie ponad 10 s to osiągi niezbyt odpowiadające charakterowi roadstera.
Na szczęście BWW oferowało Z3 także z 6-cylindrowymi silnikami, z których optymalną jednostką wydaje się motor o pojemności 2,8 l produkujący 192 KM oraz 275 Nm momentu obrotowego. BMW Z3 można kupić już za około 12 000 zł.
Jakie auto Ty byś wybrał? Wypowiedz się na FORUM!
Za kwotę 20 000 zł można kupić Renault Megane CC I generacji, mimo tego, że jest to 2. wersja Megane z otwartym nadwoziem. Model, który zadebiutował na rynku w 2003 roku, dostał nazwę Coupe-Cabrio ze względu na sztywny dach, który jest cięższą konstrukcją od konwencjonalnego brezentowego dachu, ale zapewnia lepsze wygłuszenie wnętrza oraz izolację termiczną.
Za wyznaczoną kwotę można szukać egzemplarzy z początku produkcji, a więc z lat 2003-2004, szczególnie polecane są silniki wysokoprężne 1,9 dCi o mocy 120 KM oraz benzynowe 1,6 115 KM.
Jakie auto Ty byś wybrał? Wypowiedz się na FORUM!
Model 206 CC zadebiutował na rynku w 2000 roku i bardzo pozytywnie nastroił francuskiego producenta do twardego składanego dachu, czyli tzw. hardtopa. Mały kabriolet dostępny jest z silnikiem benzynowym 1,6 o mocy 110 KM.
Auto jest jednym z ulubieńców przedstawicielek płci pięknej i o klientelę walczy głównie z Citroenem C3 Pluriel. Używane egzemplarze można kupić już za około 10 000 zł.
Peugeot 307 CC jest głównym rynkowym rywalem Megane CC I generacji, bowiem oba auta debiutowały w tym samym okresie i oba wyposażone były w elektrycznie składane hardtopy. Peugeot dysponuje 350 l bagażnika, które po złożeniu dachu zmniejsza się do 205 l.
Francuski producent montował do tego auta silniki benzynowe 1,6 109 KM oraz 2,0 136/140 KM, a także jednostkę wysokoprężną 2,0 HDi o mocy 136 KM. Podobnie jak Megane, także Peugeot dostępny jest z 5-biegową manualną przekładnią oraz 4-biegowym automatem.
Jakie auto Ty byś wybrał? Wypowiedz się na FORUM!