Jak wygląda nowy Swift?
W ostatnim czasie, w Internecie pojawiało się coraz więcej zdjęć najnowszej, czwartej generacji Suzuki Swift, ukrytej pod kamuflażem. Wszystko to za sprawą finalnych, przed wprowadzeniem auta do produkcji seryjnej, testów. Suzuki postanowiło nie fatygować reporterów, w ostatnich dniach samo upubliczniło kilka dobrej jakości zdjęć i garść informacji na temat nowej odsłony swojego kompakta.
13.06.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W ostatnim czasie, w Internecie pojawiało się coraz więcej zdjęć najnowszej, czwartej generacji Suzuki Swift, ukrytej pod kamuflażem. Wszystko to za sprawą finalnych, przed wprowadzeniem auta do produkcji seryjnej, testów. Suzuki postanowiło nie fatygować reporterów, w ostatnich dniach samo upubliczniło kilka dobrej jakości zdjęć i garść informacji na temat nowej odsłony swojego kompakta.
Nadwozie nowego Swifta w porównaniu do schodzącego z rynku modelu nieco urosło. Wymiary gabarytowe trzeciej generacji wynosiły 3765mm długości, 1690mm szerokości i 1500mm wysokości, teraz przedstawiają się następująco 3850mm x 1695mm x 1510mm. Rozstaw osi zwiększono o 50mm. Mimo tego, że pojazd jest o 85mm dłuższy, nie należy spodziewać się stylistycznej rewolucji.
Przednie reflektory i zderzak pociągnięto nieco bardziej krągłymi liniami, jednak jest to niemal kopia poprzedniej wersji. Zmodyfikowany przód ma zapewnić także wyższy poziom bezpieczeństwa w wypadku zderzenia z pieszym.
Z profilu widać mocniej opadającą linię dachu, co przy przestylizowanym słupku C zaowocowało mniejszą szybą w tylnych drzwiach.
Zdjęcia udostępnione przez japońskiego producenta nie zdradzają tylnego pasa samochodu, jednak na podstawie ujęć mniej oficjalnych można zauważyć mocniej wyciągniętą i mniej kanciastą pokrywę bagażnika kończącą się bezpośrednio nad miejscem tablicy rejestracyjnej, a także kształtne, przedłużające linię klapy reflektory. W porównaniu do trzeciej generacji, samonośna konstrukcja nadwozia została wykonana z mocniejszego i jednocześnie lżejszego gatunku stali.
W ofercie pojawią się także całkowicie nowe jednostki napędowe, dotychczasowy motor o pojemności 1.3 litra (91KM/116Nm) zostanie zastąpiony przez 1.2 litrowy Dual VVT generujący 94KM (przy 6000rpm) mocy i 118Nm (przy 4800rpm) momentu obrotowego. Zużycie paliwa nowej jednostki współpracującej z przekładnią manualną ma wynieść w cyklu mieszanym 5.0 litra na 100km (emisja CO2 116g/km) , w porównaniu do poprzedniego silnika o zapotrzebowaniu 5.8 litra, jest to krok naprzód.
W 2011 roku oferta zostanie zasilona o silnik Diesla o pojemności 1.3, który zadowoli się nawet 4.2 litra oleju napędowego (emisja CO2 109g/km). Zarówno do motoru z zapłonem iskrowym jak i samoczynnym będzie dostępna opcja skrzyni automatycznej. Oficjalna premiera zarówno wersji trzydrzwiowej jak i pięciodrzwiowej już jesienią bieżącego roku. Spodziewana cena w Europie ma wynieść około 13.500 Euro.
Źródło: Motorauthority