Inżynierowie Mazdy chcą więcej tylnonapędowych modeli

W Internecie pojawiły się informacje, że inżynierowie Mazdy chcieliby, aby japoński producent bardziej skupił się na modelach z napędem na tylną oś. Czy taki pomysł ma szansę na powodzenie?

2013 Mazda MX-5
2013 Mazda MX-5
Arkadiusz Gabrysiak

02.10.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:45

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W Internecie pojawiły się informacje, że inżynierowie Mazdy chcieliby, aby japoński producent bardziej skupił się na modelach z napędem na tylną oś. Czy taki pomysł ma szansę na powodzenie?

Nie jest tajemnicą, że Mazda wspólnie z Alfą Romeo pracuje nad nową generacją modelu MX-5, którego bliźniakiem pod względem konstrukcyjnym będzie oczywiście nowa Alfa Romeo Spider. Oba pojazdy mają być wyposażone w napęd na oś tylną.

Okazuje się, że część inżynierów średniego i wyższego szczebla w hierarchii Mazdy połączyła siły i wspólnie próbuje przekonać najwyższe kierownictwo do tego, aby do gamy modelowej włączyć więcej modeli opartych na tylnonapędowej płycie podłogowej. Miałoby to pomóc wyróżnić markę i nadać jej bardziej ekskluzywny charakter.

Niestety, szefostwo Mazdy nie jest do końca przekonane do tego pomysłu, ponieważ rozwój nowej, tylnonapędowej płyty podłogowej byłby zbyt kosztowny. Są jednak sposoby, aby obniżyć koszty rozwoju tego projektu. Otóż ostatnio Alfa Romeo ogłosiła, że w niedalekiej przyszłości pragnie skupić się na sedanach z napędem na oś tylną. Daje to pewne podstawy do spekulacji, że Mazda mogłaby ponownie połączyć siły z Alfą Romeo i wspólnie stworzyć nową, tylnonapędową płytę podłogową.

Niestety jeszcze za wcześnie na jakiekolwiek oficjalne informacje, ale będziemy trzymać rękę na pulsie.

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)