Inter Europol Competition wystawi więcej samochodów w European Le Mans Series 2024

Polski zespół Inter Europol Competition po sukcesach 2023 r. dalej rośnie w siłę. W kolejnym sezonie serii ELMS "Piekarze" będą mieli aż trzy samochody - dwa w klasie LMP2 i jeden w LMP3. Znamy też nazwiska prawie wszystkich kierowców, którzy będą nimi jeździli.

Inter Europol Competition w ELMS
Inter Europol Competition w ELMS
Źródło zdjęć: © Inter Europol Competition
Szymon Jasina

10.12.2023 09:27

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Inter Europol Competition ma za sobą swój najlepszy rok, który był efektem wieloletniego rozwoju ekipy i ciężkiem pracy. Oczywiście największe sukcesy to zwycięstwo w klasie LMP2 w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans oraz drugie miejsce w całych mistrzostwach WEC LMP2 tej samej ekipy. Oprócz tego IEC obecny był w serii ELMS, gdzie miał dwa samochody - po jednym w klasach LMP2 i LMP3. W 2024 r. polska ekipa zawita na torach w powiększonym składzie, wystawiając dwa prototypy Oreca w klasie LMP2 i jednego Ligiera w LMP3.

Jeśli chodzi o LMP3 to samochód otrzyma nowy numer #88, ale w składzie zobaczymy znajomą twarz. Kai Askey zaliczy swój trzeci sezon w serii. Jego partnerem będzie Aleks Buchańcow, który w IEC jeździł w Asian Le Mans Series (gdzie też mogliśmy zobaczyć Askeya). Skład uzupełni 18-letni Pedro Perino, który w minionym sezonie ELMS reprezentował zespół DKR Engineering.

Inter Europol Competition w ELMS
Inter Europol Competition w ELMS© Inter Europol Competition

Pierwszy z samochodów LMP2, ten z numerem #34, ma na razie dwóch potwierdzonych kierowców. Jednym z nich będzie Clement Novalak - kierowca Formuły 2, który niedawno testował z polskim zespołem w Bahrajnie. Jego partnerem będzie Ollie Gray, który do tej pory ma doświadczenie z Formuły 4. Trzeciego kierowcę poznamy w późniejszym terminie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Druga Oreca LMP2 #43 również będzie miała całkowicie nowy skład. Władysław Łomko mimo 18 lat ma już doświadczenie w tej kategorii i w 2023 r. zajął trzecie miejsce w wyścigu na torze Spa Francorchamps. Z kolei Tom Dillmann to mistrz serii Michelin Le Mans Cup w klasie LMP3, który rywalizował też już w klasie Hypercar. Kolejnym doświadczonym zawodnikiem jest uzupełniający ten skład Sebastian Alvarez, który jeździł w prototypach w seriach IMSA, ELMS i Michelin Le Mans Cup.

Komentarze (0)