Ile samochodów sprzedaje Volkswagen?

Tuż po rozpoczęciu nowego roku producenci samochodów zasypują nas informacjami na temat zeszłorocznej sprzedaży. Większość z nich w roku ubiegłym odnotowała bowiem znaczny wzrost liczby sprzedanych aut. Przyjrzyjmy się Volkswagenowi.

Ile samochodów sprzedaje Volkswagen?
Bartosz Pokrzywiński

14.01.2011 | aktual.: 13.10.2022 13:52

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Tuż po rozpoczęciu nowego roku producenci samochodów zasypują nas informacjami na temat zeszłorocznej sprzedaży. Większość z nich w roku ubiegłym odnotowała bowiem znaczny wzrost liczby sprzedanych aut. Przyjrzyjmy się Volkswagenowi.

Wzrosty sprzedaży, którymi chwalą się producenci samochodów, wynikają z kilku powodów. Pierwszy z nich to bez wątpienia podniesienie się światowej gospodarki po wielkim kryzysie finansowym oraz spadek wymagań dla osób starających się o kredyt, co jest z kolei konsekwencją drastycznego wzrostu tych wymagań podczas recesji.

Kolejny powód to dynamicznie rozwijający się rynek chiński, który jest ostatnio jednym z najgorętszych tematów w motoryzacyjnych mediach. Coraz większy udział w Chinach ma również Volkswagen, który w 2010 roku sprzedał tam 1,92 mln samochodów, co oznacza wzrost w stosunku do roku 2009 aż o 37,4 procenta. Wynik ten jest jednocześnie rekordem niemieckiego producenta na tamtejszym rynku, jednak możemy być niemal pewni, że mimo wprowadzenia limitów rejestracji pojazdów w Pekinie rekord zostanie pobity w tym roku.

Znacznie gorzej wygląda sprzedaż aut ze znaczkiem VW w Stanach Zjednoczonych. Tam przez 12 miesięcy jedynie 360 300 osób zdecydowało się na zakup pojazdu z Wolfsburga. To wprawdzie ponad 20-procentowy wzrost, jednak nadal słaby wynik. Za Oceanem Niemców bije sprzedaż samego Chevroleta Silverado zajmującego 2. pozycję na liście najchętniej kupowanych aut w USA.

W Europie zanotowano już mniejszy wzrost, który wynosił około 10 procent. Najlepiej było w Rosji, gdzie Niemcy sprzedali o 39,5 procenta więcej aut niż w 2009 roku. Łącznie w 2010 roku Volkswagen sprzedał 7,14 mln aut.

Poniżej informacja prasowa od Volkswagena:


Koncern Volkswagen w 2010 roku znacznie zwiększył sprzedaż w porównaniu  z poprzednim rokiem i dostarczył klientom rekordową ilość samochodów - ponad siedem milionów sztuk. Łącznie klientom przekazanych zostało 7,14 miliona  (2009: 6,29; + 13,5 procent) samochodów. Światowy rynek aut osobowych również rozwijał się pozytywnie, jednak wzrósł tylko o 11,3 procent, zatem koncernowi udało się zdobyć kolejne udziały w rynku.

„Również rok 2010 pokazuje, że konsekwentnie kontynuujemy wzrost na globalnym rynku i realizujemy Strategię 2018” – oznajmił Członek Zarządu Koncernu ds. Sprzedaży Christian Klingler. „Podstawą naszego sukcesu pozostaną, także w roku 2011, innowacyjne produkty i nowoczesne, najwyższej klasy technologie” – dodał Klingler.

Wyraźny wzrost zarówno na dotychczasowych, jak i nowych rynkach. Stały, zadawalający wzrost sprzedaży koncern Volkswagen odnotował w 2010 roku na azjatyckich rynkach. Sprzedaż w Chinach wzrosła o 37,4 procent do 1,92 mln sztuk (2009: 1,40 mln) i osiągnęła nową, rekordową wartość. Również w Indiach sprzedaż wzrosła, koncern przekazał tam nabywcom 53.300 samochodów (2009: 19.000), czyli o 181 procent więcej, niż rok wcześniej. W całym regionie Azji i Pacyfiku odnotowany został wyraźnie wyższy wynik sprzedaży: 2,14 miliona (2009: 1,55 mln; + 38,5 procent) samochodów.

Także w innych częściach świata więcej nabywców zdecydowało się na zakup samochodu koncernu Volkswagen. W Ameryce Południowej klienci odebrali 888.000 aut (2009: 815.100), co oznacza wzrost o 8,9 procent. W USA marki koncernu w ciągu dwunastu miesięcy sprzedały 360.300 samochodów (2009: 298.000), zatem wzrost wyniósł 20,9 procent.

W Europie Zachodniej (bez Niemiec) koncern sprzedał 1,85 mln (2009: 1,66; +11,6 procent) pojazdów. Sprzedaż koncernu Volkswagen za cały 2010 rok kształtuje się znacznie lepiej, niż cały rynek, który zwiększył się jedynie o 1,9 procent. W Europie Środkowej i Wschodniej sprzedanych zostało o 10,8 procent więcej samochodów (423.200; 381.900). Bardzo zadowalająco rozwijała się sprzedaż koncernu w Rosji (+39,5 procent).

Na rodzimym niemieckim rynku, na którym ciągle jeszcze odczuwalne są skutki premii za złomowanie, koncern Volkswagen przekazał klientom 1,04 mln (2009: 1,24; -16,8 procent) samochodów. W sytuacji, gdy cały rynek w ostatnich dwunastu miesiącach odnotował spadek sprzedaży o 23,4 procent, koncernowi udało się zwiększyć swoje udziały w rynku.


Marka Volkswagen zamknęła rok 2010 rekordowym wynikiem: po raz pierwszy, w ciągu jednego roku, przekazano klientom na całym świecie 4,5 miliona samochodów (2009: 3,95; + 13,9 procent).

Na ważnych rynkach takich jak Chiny, USA, Rosja i Indie marka Volkswagen zanotowała duże wzrosty sprzedaży. Na przykład w Chinach przekazano klientom w całym 2010 roku po raz pierwszy ponad 1,51 miliona samochodów (2009: 1,12; +35,5 procent). W USA klienci odebrali 256.800 aut (2009: 213.500; +20,3 procent). W Rosji wielkość sprzedaży wyniosła 58.900 sztuk (2009: 39.500), czyli o całe 49,1 procent więcej, niż rok wcześniej. Szczególnie zadawalająco rozwinęła się sprzedaż Volkswagenów w Indiach: sprzedanych zostało tam 30.300 aut (2009: 2.800), czyli ponad dziesięć razy więcej, niż w ubiegłym roku.

W całym regionie Azji i Pacyfiku marka odnotowała w minionych dwunastu miesiącach wzrost sprzedaży o 37,6 procent do 1,65 miliona samochodów (2009: 1,20), w regionie Ameryki Południowej Volkswagen zwiększył sprzedaż do 406.600 sztuk (344.800; 17,9 procent), a w Ameryce Południowej o 2,9 procent do 756.500 sztuk (735.100). Prawie bez zmian pozostała sprzedaż w Europie, gdzie marka Volkswagen przekazała klientom 1,55 miliona samochodów (1,56; -1,2 procent), a tym samym wypadła lepiej, niż cały rynek, który zanotował spadek sprzedaży o 2,5 procent.

Co roku, nieprzerwanie niemal od 20 lat, Volkswagen sprzedaje w Polsce coraz więcej samochodów. Rok 2010 był rekordowym, klientów znalazło 27.868 samochodów, jest to o 4,6% więcej niż w poprzedzających 12 miesiącach. Marka po raz pierwszy w Polsce znalazła się na drugim miejscu w statystykach sprzedaży.

Źródło: VW

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)