Hyundai zamyka centrum rozwoju silników spalinowych. Elektryfikacja priorytetem
Hyundai sukcesywnie podąża drogą rozwoju elektromobilności, w której silniki spalinowe schodzą na drugi plan. Dowodem są doniesienia koreańskich mediów dotyczące planów zamknięcia centrum rozwojowego w Namyang.
29.12.2021 | aktual.: 06.03.2024 22:08
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Centrum rozwoju napędów spalinowych w koreańskim Namyang zatrudniające ponad 12 tys. osób przejdzie głęboką reorganizację - donosi portal Business Korea. W planach jest zamknięcie dotychczasowych działów specjalizujących się w konwencjonalnych silnikach i przekierowanie większości pracowników na elektromobilność.
Większość zatrudnionych znajdzie zajęcie w elektryfikacji, zajmując się zarówno silnikami elektrycznymi, jak i akumulatorami. Obok przekształconego centrum rozwojowego w Namyang powstanie bowiem także dział rozwoju baterii.
Zgodnie z informacjami publikowanymi na łamach Business Korea, Hyundai chce przyspieszyć procesy badań i rozwoju projektów związanych z elektromobilnością, czego potwierdzeniem jest też zunifikowanie dotychczasowych departamentów. Działy projektowe i produktowe dotychczas osobne dla aut spalinowych i elektrycznych, będą teraz realizować wspólne plany bez podziału na rodzaj napędu.
Warto wspomnieć, że wspomniane decyzje zbiegają się w czasie z niedawnym odejściem Alberta Biermanna - człowieka, któremu w dużej mierze Koreańczycy zawdzięczają obecną pozycję koncernu.