Hyundai i Kia wydłużają gwarancję z powodu pandemii koronawirusa
Producenci samochodów starają się odpowiadać na potrzeby klientów w tym trudnym okresie. Mimo to korzystanie z usług salonów sprzedaży i autoryzowanych serwisów jest w obecnej sytuacji mocno utrudnione. W związku z tym marki Hyundai i Kia podjęły decyzję o wydłużeniu gwarancji klientom, u których koniec ochrony producenta przypadł na okres pandemii.
08.04.2020 | aktual.: 22.03.2023 11:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kia i Hyundai działają w ramach jednego koncernu. Nie dziwi więc fakt, że obie marki zdecydowały się na podobny ukłon w stronę klientów. Koreańczycy postanowili wydłużyć gwarancję na auta, w przypadku których koniec ochrony gwarancyjnej przypadł na okres pandemii.
Zobacz także
U Kii przedłużenie standardowej siedmioletniej gwarancji ma dotyczyć sytuacji, w których zakończenie pierwotnej ochrony nastąpiło pomiędzy 1 lutego a 30 kwietnia 2020 roku. Właściciele takich pojazdów mogą liczyć na pełne wsparcie producenta w rozwiązywaniu problemów gwarancyjnych aż do 30 czerwca 2020 roku.
Hyundai z kolei zdecydował się objąć programem samochody, w których koniec gwarancji nastąpił w okresie od 1 marca do 30 kwietnia 2020 roku. W takich przypadkach ochrona zostanie wydłużona do 30 maja - mówi Michał Dziwulski z Hyundai Motor Poland.
Powyższe decyzje są wynikiem utrudnień w serwisowaniu pojazdów w okresie pandemii. Mogą bowiem istnieć klienci z problemami gwarancyjnymi, których nie udało się rozwiązać w zakładanym terminie, przed upływem końca gwarancji, a także osoby z wykupionymi wcześniej pakietami serwisowymi czy opłaconymi z góry usługami. Wydłużenie terminu ma pozwolić wszystkim zainteresowanym na późniejsze skorzystanie z pomocy serwisów.