Honda wzywa do serwisu 2 mln aut. W wyniku wady mogło dojść do 13 wypadków

Akcje serwisowe to dziś codzienność. W większości przypadków dotyczą jednak dość banalnych kwestii. Niestety w przypadku Hondy tak nie jest. Mowa bowiem o wadliwych przekładniach kierowniczych, utrudniających kontrolę nad pojazdem.

Honda Civic e:HEV
Honda Civic e:HEV
Źródło zdjęć: © Autokult | Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

10.10.2024 | aktual.: 11.10.2024 09:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W środę 9 października Honda ogłosiła oficjalną akcję serwisową obejmującą 2 mln pojazdów w Ameryce Północnej. Powodem są trudności z prowadzeniem niektórych egzemplarzy, co w skrajnych przypadkach może prowadzić do wypadku.

Problem może występować w autach wyprodukowanych pomiędzy 2022 a 2025 rokiem, wliczając w to takie modele jak Civic, CR-V, HR-V oraz niektóre auta marki Acura. Honda twierdzi, że od 2021 roku odebrała aż 10 328 zgłoszeń gwarancyjnych w tej sprawie.

Spośród aut objętych akcją serwisową aż 1,7 mln. znajduje się na terenie USA, 240 000 w Kanadzie a 58 000 w Meksyku. Ich właściciele zostaną wezwani do serwisu w celu rozwiązania problemu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jak wynika ze śledztwa rozpoczętego przez Agencję ds. Autostrad i Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) już w 2023 roku, w przekładni kierowniczej zastosowanej przez Hondę może występować nadmierne tarcie prowadzące do nienaturalnych oporów oraz skokowego działania układu. Naprawa ma polegać na wymianie sprężyny zastosowanej w przekładni i ewentualnym zastosowaniu nowego środka smarującego.

Zdaniem NHTSA, wada może mieć związek z aż trzynastoma wypadkami na terenie USA. Nie ma jednak informacji o skali obrażeń czy śmiertelności.

Komentarze (3)