Honda i Acura na SEMA 2013 – od Civica do szybkiej kosiarki
Honda i jej północnoamerykańska marka Acura zaprezentowały na SEMA Show Las Vegas przerobione wersje modeli Civic, Accord, ILX i RLX, a także jedną z najszybszych kosiarek świata.
07.11.2013 | aktual.: 08.10.2022 10:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak niedawno pisaliśmy, podczas SEMA Show 2013 zadebiutowała zmodernizowana Honda Civic Coupé. Na targach odbywających się w Las Vegas pokazano ten samochód z częściami z katalogu Honda Genuine Accessories. Wyposażony w nie egzemplarz ma nakładki na zderzakach i progach oraz 18-calowe felgi.
Japoński producent przywiózł na tuningowy salon także model Civic Si Sedan. Auto ma obniżone zawieszenie i obręcze w rozmiarze 18 cali. Przez środek czerwonej karoserii przebiega czarny pas.
Na SEMA zaprezentowano ponadto Hondę Accord. Została ona oklejona czerwoną, matową folią 3M Scotchprint 1080 Film. Samochód dostał 18-calowe felgi.
Na stoisku Hondy można też obejrzeć kosiarkę Honda Mean Mower przygotowaną we współpracy z Top Gear Magazine, o której pisaliśmy w lipcu tego roku. Może ona rozwinąć prędkość maksymalną 209 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w niecałe 4 s.
Przejdźmy do marki Acura, sprzedającej swoje samochody w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Na SEMA przygotowała ona zmodyfikowane wersje modeli ILX (bazuje na Hondzie Civic Sedan) i RLX (Honda Legend). Acura Street Performance ILX została zaprojektowana dla "entuzjastów szukających zabawowego samochodu, który sprawdzi się zarówno w mieście, jak i na górskich serpentynach".
Auto ma nadwozie pokryte pomarańczową folią, nakładki na zderzaki i progi oraz spojler Acura Genuine Accessories, a także gwintowane zawieszenie Tein Super Street i 19-calowe obręcze z oponami Nitto NT05 Max. Pod maską ILX pracuje silnik o pojemności 2,4 l wyposażony w sprężarkę mechaniczną CT Engineering. Motor rozwija moc 250 KM.
Acura RLX VIP została zbudowana przez Evasive Motorsports. Limuzyna otrzymała detale z włókna węglowego, nowy zderzak tylny, sportowy układ wydechowy, wydajniejsze hamulce i gwintowane zawieszenie Tein Street Flex. Acura jeździ na 21-calowych felgach Advan F15, na które zostały założone opony Continental ExtremeContact DW.
Ostatnia na naszej liście jest Acura RLX Urban Luxury. Wygląda ona subtelniej od RLX VIP mimo o rozmiar większych kół (felgi Niche Apex-M125 i opony Nitto Invo). Modyfikacje karoserii ograniczyły się do dodania spojlera na klapie bagażnika. Zaciski hamulcowe pochodzą z firmy MPG Custom.