Hennessey Venom 800 powstał, by pokonać RAM‑a TRX. Ma mocne argumenty
Ford F-150 na szczudłach - tak wygląda Venom 800. Nie prezencja jest tu jednak najważniejsza, lecz moc i osiągi. Na tym polu propozycja Hennesseya zdecydowanie nie ma się czego wstydzić.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Za bazę do stworzenia tego potwora posłużył Ford F-150 Platinum Edition Super Crew z 5-litrowym silnikiem V8 i 10-stopniową, automatyczną skrzynią biegów przenoszącą napęd na wszystkie 4 koła. Hennessey nie byłby jednak sobą, gdyby zauważalnie nie podrasował tej konstrukcji.
V8 zyskało więc potężną sprężarkę, zmodyfikowany układ dolotowy, wydajniejsze chłodzenie i układ wtryskowy. Całość zwieńczono autorskim wydechem i odpowiednio zestrojono. Efekt? 805 KM mocy i potężne 985 Nm maksymalnego momentu obrotowego uzyskane na paliwie E85.
Hennessey twierdzi, że przekłada się to na imponujące osiągi. Wystarczająco odważni, gotowi zignorować miękkie zawieszenie i wysoki prześwit rozpędzą się do setki w zaledwie 3,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 186 km/h i to praktycznie na każdej nawierzchni.
Wszystko dzięki podwoziu o bardzo dużym skoku i 20-calowym felgom ubranym w 35-calowe opony A/T. Za kołami dostrzeżemy też wydajny, 6-tłoczkowy układ hamulcowy Brembo z 15-calowymi tarczami. Hennessey nie ukrywa, że Venom 800 powstał, by pokonać RAM-a TRX, który jest równie imponujący, choć słabszy o ponad 100 KM.
Chętni na imponującego Forda F-150 w przebraniu muszą przygotować 149 500 dolarów, a więc niemal 600 tys. zł. Venom jest więc piekielnie drogi, ale chętnych raczej i tak nie zabraknie.