Goodyear z nową technologią na Le Mans. Producent przetestuje funkcję analizy opon w czasie rzeczywistym
Podczas jubileuszowej, setnej edycji wyścigu Le Mans, który odbędzie się już w najbliższy weekend 10-11 czerwca, Goodyear po raz pierwszy zastosuje opony wyścigowe z inteligentną funkcją rejestrowania ciśnienia i temperatury w czasie rzeczywistym. Zostaną one zamontowane w Chevrolecie Camaro ZL1 Next Gen NASCAR, czyli pojeździe zespołu Garage 56, którego partnerem jest Goodyear.
07.06.2023 13:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Opony Goodyear Racing są wyposażone w innowacyjny pasywny czujnik, umieszczony w ich wnętrzu na etapie produkcji, który nie wymaga baterii. Praca czujnika będzie wspomagana przez Goodyear Sightline, inteligentną technologię opracowaną przez inżynierów marki, która będzie dostarczać dane o oponach w czasie rzeczywistym do zespołu Hendrick Motorsports w trakcie całego wyścigu. Dzięki temu Inżynierowie i kierowcy będą mogli wykorzystać pozyskane dane o ciśnieniu i temperaturze opon, aby zoptymalizować ustawienia pojazdu w czasie rzeczywistym.
- Opony są jedynym łącznikiem pojazdu z nawierzchnią, dlatego pobierane z nich w czasie rzeczywistym dane mogą dać ogromną wiedzę, jak poprawić osiągi w najbardziej wyczerpujących warunkach i pomóc zbudować realną przewagę w wyścigu. Jesteśmy dumni, że nasze inteligentne opony potrafią uwolnić ten potencjał w sportach motorowych, a współpraca z NASCAR, Hendrick Motorsports i Chevroletem przy projekcie Garage 56 była dla nas zaszczytem - powiedział Rich Kramer, prezes i dyrektor generalny Goodyear.
Oprócz inteligentnych opon, zespół Garage 56 będzie miał do dyspozycji również trzy przygotowane specjalnie dla niego specyfikacje opon, dostosowane do zmiennych warunków pogodowych.
- Opony do jazdy na suchej nawierzchni, które zapewniają wysoki poziom wytrzymałości i przyczepności.
- Opony pośrednie, przystosowane do jazdy w warunkach mgły lub lekkiego deszczu. Ich zadaniem jest wsparcie kierowcy w osiągnięciu maksymalnego potencjału w niesprzyjających warunkach pogodowych.
- Opony na mokrą nawierzchnię, do zastosowania w trakcie ulewnego deszczu. Wyposażone w specjalny wzór bieżnika, który poprawia odprowadzanie wody z punktu styku opony z nawierzchnią, a bardziej miękka mieszanka bieżnika pomaga utrzymać przyczepność przy niższej temperaturze toru.
Wszystkie opony Goodyeara do pojazdu Garage 56 zostały wyprodukowane ręcznie w głównej fabryce marki zlokalizowanej w Akron w stanie Ohio, tuż obok Centrum Innowacji.
Garage 56 napisze nowy rozdział historii NASCAR w Le Mans
Za kierownicą Chevroleta Camaro ZL1 NASCAR Next Gen zasiądą siedmiokrotny mistrz Serii Pucharu NASCAR Jimmie Johnson, były zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans Mike Rockenfeller oraz mistrz świata Formuły 1 z 2009 roku Jenson Button. Start w najtrudniejszym wyścigu długodystansowym poprzedziły wielomiesięczne przygotowania. W ciągu ostatnich 12 miesięcy kierowcy i inżynierowie sprawdzali możliwości opon Goodyear podczas dziesięciu rund testowych w ośmiu lokalizacjach, przejeżdżając łącznie ponad 12 tys. kilometrów.
Projekt Garage 56 jest wynikiem współpracy NASCAR, Hendrick Motorsports, Chevroleta i Goodyeara, łącząc zespół, producentów i opony mogące się pochwalić największą liczbą zwycięstw w 75-letniej historii NASCAR. Garage 56 wystartuje w specjalnej klasie zarezerwowanej dla innowacyjnych technologii.
W Le Mans Goodyear dostarczy opony nie tylko pojazdowi Garage 56, ale także wszystkim zespołom startującym w klasie LMP2.
Te innowacyjne opony są najnowszym elementem długiej tradycji Goodyeara jako lidera w dziedzinie technologii. Od 1898 r. producent napędza mobilność zgodnie z hasłem More Driven. W tym roku firma świętuje 125-lecie swojego istnienia, kontynuując dostarczanie produktów i usług, które poruszają świat.