Frankfurt 2019: Hyundai i30 N Project C - lżejszy, szybszy i limitowany

Jest lżejszy o 50 kg i obniżony w stosunku do standardowego modelu o 6 mm. Hyundai i30 N Project C to kolejne wcielenie hot hatcha koreańskiego producenta. Auto zrobiło wrażenie na każdym, kto nim jeździł. Teraz może być ono jeszcze większe.

Jeszcze lepsze i tak już niesamowicie dobre auto. Czekamy na jazdę testową jednym z 600 egzemplarzy.
Jeszcze lepsze i tak już niesamowicie dobre auto. Czekamy na jazdę testową jednym z 600 egzemplarzy.
Źródło zdjęć: © fot. redakcja autokult
Marcin Łobodziński

10.09.2019 | aktual.: 22.03.2023 18:07

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

To limitowana do 600 sztuk edycja Hyundaia i30 N, wykonana częściowo z tworzyw sztucznych wzmocnionych kompozytami węglowymi. Mowa o takich elementach jak widoczna na zdjęciach maska silnika (-7,2 kg), przedni splitter, obudowy lusterek, progi (-1 kg), tylny spojler oraz dyfuzor tylnego zderzaka (-386 gramów). O 7,5 kg lżejszy jest każdy z foteli kubełkowych.

To wszystko oraz obręcze kół z tzw. karbonu, łącznie ważące 22 kg, obniżają całkowitą masę auta o 50 kg.

Każdy z elementów wykonanych w technologii CFRP jest od kilkuset gramów do kilku kilogramów lżejszy.
Każdy z elementów wykonanych w technologii CFRP jest od kilkuset gramów do kilku kilogramów lżejszy.© fot. mat. prasowe

Obniżone i usztywnione jest także zawieszenie o 6 mm, co spowodowało wraz ze zmianami części na lżejsze, obniżenie środka ciężkości o 8,8 mm. W tylnym zawieszeniu zastosowano lżejsze, aluminiowe piasty i na nowo skalibrowane tryby jazdy. Lekkie koła i niższa masa, a także poprawiona aerodynamika przyczynią się do jeszcze lepszych wrażeń kierowcy.

We wnętrzu znajdziecie nie tylko kubełkowe fotele, ale także czerwone elementy. Są to przeszycia oraz przyciski wyboru trybu jazdy na zamszowej kierownicy. Zupełnie inna jest też gałka drążka zmiany biegów.

Hyundai i30 N Project C
Hyundai i30 N Project C© fot. mat. prasowe

Pod maską pracuje standardowa jednostka w specyfikacji Performance, czyli rozwijająca 275 KM i 378 Nm.

Literaz C w nazwie ma nawiązywać do toru Area C — obiektu testowego sportowych samochodów marki Hyundai w centrum badawczo-rozwojowym Namyang w Korei. Area C to miejsce stworzenia i rozwoju samochodów serii N.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/29]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (8)