Fotoradary z polskich dróg tracą homologację. Urządzenia znikają z masztów

Umowa serwisowa na ponad połowę fotoradarów działających przy polskich drogach nie została jeszcze podpisana przez CANARD. Oznacza to, że urządzenia trzeba będzie zdemontować. Niektóre już zniknęły.

Operator systemu fotoradarów nie podpisał umów na ich serwisowanie. Bez tego niektóre są nielegalne
Operator systemu fotoradarów nie podpisał umów na ich serwisowanie. Bez tego niektóre są nielegalne
Źródło zdjęć: © Fot. Autokult.pl
Jakub Tujaka

06.11.2018 | aktual.: 01.10.2022 16:37

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

CANARD, czyli Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym powołano do zajmowania się obsługą fotoradarów. Obecnie instytucja ta ma poważny problem, bo zmuszona jest zdejmować urządzenia z masztów. Wszystko dlatego, ze skończył się okres legalizacji.

Póki co z dróg zniknęło tylko kilka urządzeń, ale to dopiero początek. Łącznie homologacja kończy się 253 fotoradarom. Z informacji podanych przez serwis brd24.pl, chodzi o fotoradary Fotorapid CM firmy ZURAD. Urządzenia muszą szybko przejść serwis, żeby można ich było ponownie legalnie używać. Cały problem polega na tym, że CANARD nie ma jeszcze podpisanej umowy serwisowej, na mocy której można dokonać niezbędnych czynności.

CANARD przewiduje, że umowy na serwis, naprawy i legalizację zostaną podpisane pod koniec listopada. Do tej pory wyłączono 9 urządzeń.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)