Ford miażdży konkurencję w Europie
Pamiętacie ostatnie doniesienia z klasy premium? Cała złota trójka - Mercedes, Audi i BMW, nie umywa się do wyników osiąganych przez Forda. Kiedy lider klasy premium, BMW sprzedaje przez pierwszy kwartał (3 miesiące), łącznie 265.809 aut, Ford tylko w marcu i tylko w Europie znalazł aż 192.500 nabywców na swoje auta.
16.04.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:31
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pamiętacie ostatnie doniesienia z klasy premium? Cała złota trójka - Mercedes, Audi i BMW, nie umywa się do wyników osiąganych przez Forda. Kiedy lider klasy premium, BMW sprzedaje przez pierwszy kwartał (3 miesiące), łącznie 265.809 aut, Ford tylko w marcu i tylko w Europie znalazł aż 192.500 nabywców na swoje auta.
Ford spojrzał na uradowane miny walczących między sobą niemieckich producentów ekskluzywnych aut, liczących zyski ze sprzedaży raptem jednej czwartej miliona pojazdów w ciągu trzech miesięcy, po czym wybuchnął śmiechem.
192.500 samochodów sprzedanych tylko w 19 krajach Europy przez 31 dni, gdzie jest Fiat, gdzie jest Skoda? W porównaniu do marca zeszłego roku, udało się zwiększyć sprzedaż aż o 16.1-procent. Amerykański producent twierdzi również, że to ich najlepszy wynik od sierpnia 1998 roku. Co spowodowało tak rewelacyjną sprzedaż?
Kluczem do sukcesu okazał się Ford Fiesta, który od czasu swojej premiery w 2008 roku, zdobył sobie rzeszę fanów. W marcu 2010 Fiestę nabyło dwa razy więcej osób niż w lutym i 29% więcej niż w marcu 2009. Amerykanie chcą do końca tego roku wywieźć swoje złote dziecko do ojczyzny, gdzie Fiesta ma łamać serca i kraść portfele na rynku Ameryki Północnej.
Co ciekawe, według Samar, Fiesty nie ma nawet w pierwszej dziesiątce, najczęściej kupowanych aut w Polsce.
Źródło: WCF