Ford Focus RS potwierdził klasę na torze Nürburgring Nordschleife
Ford Focus RS zadebiutował niedawno na torze Nürburgring Nordschleife w niemieckim teście redakcji Sportauto. Christian Gebhardt uzyskał czas przejazdu 8:06 min. Jak to wygląda na tle rywali?
18.02.2017 | aktual.: 01.10.2022 20:35
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Podczas tradycyjnego, comiesięcznego supertestu na torze Nürburgring, Ford Focus RS okazał się jednym z najszybszych, badanych przez redakcję Sportauto samochodów typu hot hatch. Czas przejazdu 8:06 min potwierdza, że jest to maszyna nie tylko do zabawy w poślizgi, ale również skuteczna broń na tory. Jak wypadł na tle swoich najmocniejszych rywali?
Ford Focus RS Mk3 Nordschleife 8.06 min HOT LAP Supertest sport auto
Tak się składa, że w niemieckim superteście, w ostatnich miesiącach badano kilka hot hatchy. Pewnie zastanawia was porównanie z Hondą Civic Type R. Tu niestety miłośnicy JDM muszą opuścić głowy. Badane 10 miesięcy temu auto uzyskało wynik 8:15 min. Przegrało z Focusem również na krótszym torze Hockenheim. Honda uzyskała wynik 1:15,8 min, natomiast Ford 1:14,2 min.
Niestety dla miłośników tego modelu, w tym dla mnie, Ford Focus RS nie jest królem hot hatchy toru Nürburgring. Lepszy wynik, choć tylko o sekundę, uzyskał Mercedes-AMG A45 4MATIC, którym rok temu wykręcono czas 8:04 min. W kategorii samochodów czteronapędowych badano w 2014 roku Golfa R, ale wynik 8:15 min nie jest tu nawet konkurencyjny. To samo można powiedzieć o przednionapędowym Seacie Leonie Cupra 280, którym uzyskano 8:14 min.
Jak więc wygląda porównanie bezpośrednie osiągów Forda z Mercedesem-AMG? A45 wygrało nie tylko na Nordschleife, ale także na Hockenheim z wynikiem 1:13,5 min (-0,7 s). Lepiej przyspieszył do 200 km/h i zatrzymał się z tej prędkości. Mercedesowi zajęło to odpowiednio 16,4 s i 4,7 s, natomiast Fordowi 20,9 s i 5,0 s. To już kwestia czystej mocy, której Mercedes ma o 31 KM więcej.
Tester Sportauto podsumowując jazdę po Północnej Pętli Focusem RS stwierdził, że zawieszenie nie jest zestrojone do jazdy po tym torze. Tymczasem Mercedes-AMG zachwycił testujących opanowaniem i mocą, której w Fordzie troszeczkę brakuje.
Zaznaczam, że powyższe wyniki to jedynie czasy uzyskane w znanym teście prowadzonym przez jedną redakcję i nie są absolutnymi rekordami. O ile w ich próbach królem hot hatchy jest Mercedes-AMG 45, o tyle absolutnie najszybszym hatchbackiem jest formalnie Volkswagen Golf GTI Clubsport, który uzyskał wynik 7:49 min, nieznacznie lepszy od Hondy Civic Type R (7:50 min). Poniżej czasu 8 minut zszedł również Renault Megane RS 275 Trophy R (7:54 min) oraz Seat Leon Cupra 280 DSG (7:58 min).
Można oczywiście powiedzieć, że Focus RS nie zrobił sensacji, ale chwilkę się zastanówcie. Bez żadnego komentarza z mojej strony. Tylko wspomnę, że o przynajmniej 5 sekund wolniejsze na Nordschleife, jeszcze kilka latemu były takie auta jak: Dodge Viper SRT-10 (2007 r.), Maserati Gran Turismo MC (2013), Chevrolet Corvette C6 (2005), Aston Martin DB9 (2007), BMW M3 E90 (2012). Przy okazji wspomnę tylko, że czteronapędowy Focus RS okazał się szybszy od wcześniejszego z przednim napędem o 20 sekund!