Fiat Bravo

Fiat Bravo to auto osobowe z niższej klasy średniej, które ukazało się dotychczas w dwóch generacjach. Pierwsza generacja (produkowana w latach 1995-2001) zdobyła serca wielu kierowców i zastąpiła model Tipo. W 2001 roku zarzucono produkcję Fiata Bravo, a na świecznik wystawiono teraz nowy model – Fiat Stilo. Jednak Stilo nie powtórzyło sukcesu gorąco przyjętego Bravo. Dlatego w 2007 roku powrócono do konceptu Bravo i przedstawiono światu drugą, odświeżoną generację Fiata Bravo, która zapożyczyła stylistykę od Fiata Grande Punto.

  • Fiat Bravo Essence, to jeden z trzech wariantów wyposażeniowych Fiata Bravo. Bravo było produkowane do 2014 roku, wydając na świat dwie generacje
  • Fiat Bravo T-Jet, to wersja Bravo z silnikiem T-Jet, zaopatrzonego w funkcję overbooster, która, będąc aktywna, podniesie moment obrotowy z 207 do 225 Nm. Najmocniejszy silnik typu T-Jet występował w Bravo Xtreme, generujący 253 KM
  • Wersja usportowiona Bravo, czyli Fiat Bravo Sporting pod maską krył najmocniejszy silnik z oferty Fiata Bravo - jest nim jednostka 2.0 Multijet, generująca 165 KM
  • Fiat Bravo zdobył pokaźne grono fanów, co poskutkowało wprowadzeniem przez firmy tuningowe szerokiej gammy dodatków, przeznaczonych do tego popularnego samochodu
  • Na zdjęciu Fiat Bravo Sporting. Najlepszy diesel w ofercie modelu Bravo, to jednostka R4 2.0 16V, generująca 165 KM. Silnik ten również nadawał modelowi najszybsze przyspieszenie do setki, wynoszące 8,2 sekundy
  • Panel centralny Fiata Bravo Essence
[1/6] Fiat Bravo Essence, to jeden z trzech wariantów wyposażeniowych Fiata Bravo. Bravo było produkowane do 2014 roku, wydając na świat dwie generacjeŹródło zdjęć: © [Zdjęcie](http://en.wheelsage.org/fiat/bravo/198/pictures/lpvh00/) użytkownika bad_Q

Fiat Bravo – na rynku motoryzacyjnym

Fiat Bravo od początku istnienia występował w nadwoziu pięciodrzwiowym albo trzydrzwiowym (trzydrzwiowa wersja Bravo nie pojawiła się w II generacji auta). Trzydrzwiowe Bravo posiadało dynamiczniejszy design nadwozia oraz występowało w różnych wersjach (oczywiście nie zabrakło wersji sportowej) i przeznaczone było, przede wszystkim, dla młodych kierowców.

Fiat Bravo zdobył pokaźne grono fanów, co poskutkowało wprowadzeniem przez firmy tuningowe szerokiej gammy dodatków, przeznaczonych do tego popularnego samochodu. Warto również nadmienić, że Fiat Bravo, wraz z niemalże identycznym modelem Brava, został wyróżniony tytułem - Samochód Roku 1996.

Fiat Bravo – dane techniczne

Moc maksymalna Fiata Bravo mieści się w granicach 65 – 165 KM, a to przekłada się na prędkość maksymalna wynoszącą 165 – 215 km/h (Bravo osiąga "setkę" w przedziale czasowym 8 -15 sekund). Pod maską Bravo znajdziemy silnik rzędowy z czterema lub pięcioma cylindrami z pojemnością od 1,2 do 2.0 litra.

Motor Fiata Bravo uzyskuje moment obrotowy w granicach 113 – 360 Nm. Moc silnika przekierowywana jest na oś przednią lub na dwie osi jednocześnie (napęd 4x4). Fiat Bravo występuje w wersji benzynowej lub w dieslu. Średnie spalanie Fiata Bravo zależne jest od wersji motoru i wynosi od 5 do 9,5 litra na sto kilometrów.

Fiat Bravo może mieć od trzech do pięciu drzwi oraz posiada pięć miejsc siedzących. Maksymalna pojemność bagażnika w Bravo wynosi 625 – 1170 litrów. Wymiary Fiata Bravo prezentują się następująco: długość – od 4 do 4,3 metra, szerokość – od 1,75 do 1,79 metra, wysokość – od 1,41 do 1,5 metra.