Niemcy nie chcą już elektryków. Wielki odwrót od takich aut

Listopad zdecydowanie nie był udanym miesiącem dla producentów aut elektrycznych w Niemczech. Brak rządowych dotacji coraz mocniej rzutuje na rynek.

Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © autokult | Mariusz Barwinski
Aleksander Ruciński

06.12.2024 | aktual.: 06.12.2024 09:24

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Elektryki nie sprzedają się tak dobrze jak zakładano, a największy rynek motoryzacyjny w Europie jest tego najlepszym przykładem. Po wycofaniu rządowych dopłat Niemcy borykają się z coraz większymi spadkami sprzedaży pojazdów elektrycznych.

Jak wynika z danych niemieckiej Federacji Transportu Samochodowego, w listopadzie 2024 r. zarejestrowano 35 167 nowych aut elektrycznych. To o 22 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wynik przełożył się na 14,4 proc. udział w rynku, co z polskiego punktu widzenia nadal jest imponującym rezultatem. Wciąż jednak zbyt małym, by osiągnąć zakładane cele elektromobilności.

Największym przegranym listopada okazała się Tesla, która sprzedała o 55 proc. mniej aut niż przed rokiem. Zyskały za to hybrydy - dokładnie o 20,3 proc. Wśród 94 554 sprzedanych aut z tym napędem 20 604 było hybrydami plug-in.

Komentarze (57)