Niemcy nie chcą już elektryków. Wielki odwrót od takich aut
Listopad zdecydowanie nie był udanym miesiącem dla producentów aut elektrycznych w Niemczech. Brak rządowych dotacji coraz mocniej rzutuje na rynek.
06.12.2024 | aktual.: 06.12.2024 09:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Elektryki nie sprzedają się tak dobrze jak zakładano, a największy rynek motoryzacyjny w Europie jest tego najlepszym przykładem. Po wycofaniu rządowych dopłat Niemcy borykają się z coraz większymi spadkami sprzedaży pojazdów elektrycznych.
Jak wynika z danych niemieckiej Federacji Transportu Samochodowego, w listopadzie 2024 r. zarejestrowano 35 167 nowych aut elektrycznych. To o 22 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wynik przełożył się na 14,4 proc. udział w rynku, co z polskiego punktu widzenia nadal jest imponującym rezultatem. Wciąż jednak zbyt małym, by osiągnąć zakładane cele elektromobilności.
Największym przegranym listopada okazała się Tesla, która sprzedała o 55 proc. mniej aut niż przed rokiem. Zyskały za to hybrydy - dokładnie o 20,3 proc. Wśród 94 554 sprzedanych aut z tym napędem 20 604 było hybrydami plug-in.