Ekspresowa dostawa – Rothe Caddy 1.8 T (2007)
Gdyby na drogach nie było limitów prędkości, to z pewnością kurierzy i zaopatrzeniowcy korzystaliby z Volkswagenów Caddy takich jak ten – 330-konny wóz zbudowany przez Rothe Motorsport.
11.06.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Gdyby na drogach nie było limitów prędkości, to z pewnością kurierzy i zaopatrzeniowcy korzystaliby z Volkswagenów Caddy takich jak ten – 330-konny wóz zbudowany przez Rothe Motorsport.
Volkswagen Caddy (Typ 9K) był produkowany przez 8 lat począwszy od 1996 roku. Wśród 5 silników dostępnych w 9 konfiguracjach były jednostki różne, zarówno o zapłonie iskrowym, jak i samoczynnym, ale nie było takiej, jaka jest pod maską tego Caddy.
To turbodoładowany motor o objętości skokowej 1,8 l przeniesiony z Audi TT pierwszej generacji. Do seryjnych 225 KM tuner dołożył jeszcze 105 i teraz Volkswagen dysponuje mocą aż 330 KM. Z pewnością większa ilość koni mechanicznych bierze się z wyższego ciśnienia doładowania seryjnej turbosprężarki lub w ogóle z nowego urządzenia doładowującego (brakuje na ten temat danych).
Wartość maksymalnego momentu obrotowego elektronicznie ograniczono do 440 Nm. Możliwe, że blokada ma służyć ochronie półosi napędowych przed uszkodzeniem.
Bezproblemowy wylot spalin zapewnia sportowy układ wydechowy, który odpowiada wymogom regulaminu… rajdowej grupy A.
Razem z silnikiem przeniesiono nie tylko 5-biegową skrzynię biegów, ale także część układu hamulcowego. Chodzi tutaj konkretnie o część odpowiedzialną za zatrzymywanie kół przednich. Zamiast seryjnych tarcz zainstalowane są 312-milimetrowe wentylowane tarcze hamulcowe. Z tyłu natomiast znajdują się hamulce bębnowe, ale wzmocnione przez Rothe.
Miejsce seryjnych amortyzatorów i sprężyn zajęły nowe przygotowane przez tunera. Istnieje możliwość regulacji charakterystyki pracy zawieszenia, zaś wóz można obniżać w przedziale 80-95 mm.
W miejscu normalnych kół inżynierowie przykręcili koła z 17-calowymi felgami o szerokości 7,5” i oponami Yokohama 225/35 R 17 (przód i tył). Aby możliwe było zmieszczenie tak szerokich „kapci” w nadwoziu Caddy, blacharze nieco poszerzyli błotniki.
W porównaniu z oryginałem wnętrze znacznie się nie zmieniło. Po otworzeniu drzwi oczom oglądającego ukażą się sportowe fotele Recaro oraz prędkościomierz wyskalowany do 300 km/h.
A skoro już mowa o kilometrach, to ile może osiągnąć Rothe Caddy? Tego nie wiadomo, ale na pewno dużo. Tak czy inaczej, żeby nim szybko jeździć, trzeba mieć odpowiedniej jakości drogę (a najlepiej tor).
Rothe Caddy to mało praktyczny samochód, za to jako projekt tuningowy jest bardzo oryginalny i interesujący.
Dane techniczne
- Typ: R4
- Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1781 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 330 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 185,29 KM/l (seryjny – 126,33 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 440 Nm
- Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 312 mm
- Hamulce tylne: Bębnowe
- Koła przednie: 7,5 x 17″
- Koła tylne: 7,5 x 17″
- Opony przednie: 225/35 R 17 Yokohama
- Opony tylne: 225/35 R 17 Yokohama
Masy i wymiary:
- Długość: ≈ 4200 mmblock position=\inside7802/block
Źródło: Rothe