Dwa poziomy – Sportec M135i SB 370 (2013)
Niemiecki oddział firmy Sportec coraz częściej zajmuje się modyfikowaniem BMW. Tuż przed genewskim salonem samochodowym przedsiębiorstwo z siedzibą główną w Szwajcarii pokazało nieco wzmocnione BMW M135i.
18.03.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Odmiany M135i to obecnie najmocniejsze wersje kompaktu rodem z Monachium. W tym modelu BMW montuje 3-litrowy silnik N55B30. Bezpośredni wtrysk paliwa oraz turbosprężarka pomagają jednostce napędowej rozwinąć moc 320 KM przy 5800 obr./min. Moment obrotowy wynosi 450 Nm przy 1250-5000 obr./min.
Ważące ponad 1400 kg, wyposażone w 6-biegową ręczną skrzynię przekładniową auto osiąga elektronicznie ograniczone 250 km/h. Rozpędzanie do 100 km/h trwa według katalogów 5,10 s.
Sportec oferuje dwa poziomy zmian. W pierwszym stopniu (SB 355) jest wymieniane oprogramowanie silnika. Ten prosty zabieg trwa tylko 30 minut i podnosi moc motoru do 355 KM (moment obrotowy zwiększa się do 510 KM). Kolejne konie mechaniczne są wyciskane po montażu sportowego układu wydechowego. Wraz z nim wgrywane są jeszcze inne mapy silnika. W tym drugim przypadku moc wzrasta do 370 KM, a moment obrotowy do 550 Nm.
Tuning do poziomu SB 370 trwa sporo dłużej niż w przypadku słabszego zestawu, bo sześć godzin. Jest też wyraźna różnica w cenie. SB 355 kosztuje 1300 euro, a kit numer dwa aż 4200 euro. W cenę nie jest wliczony koszt robocizny.
Auto z zestawem SB 370 od 0 do 100 km/h przyspiesza o 0,50 s szybciej niż seryjny samochód, a dzięki przesunięciu ogranicznika prędkości w górę wóz przestaje rozpędzać się dopiero przy 275 km/h.
Przedstawione na zdjęciach BMW ma dodatkowo obniżone o 25 mm zawieszenie (to dzięki nowym sportowym sprężynom) oraz zamontowane 19-calowe felgi SP10 (dokładnie rozmiary opon nie są znane).
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: R6, N55B30
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka
- Moc maksymalna: 355 KM przy 5750 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 119,17 KM/l (seryjny – 107,42 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 510 Nm przy 1300 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na tylne koła
Silnik i napęd (SB 370):
- Typ: R6, N55B30
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka
- Moc maksymalna: 370 KM przy 5600 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 124,20 KM/l (seryjny – 107,42 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 550 Nm przy 1250 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 19” SP10
- Koła tylne: 19” SP10
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1425 kg (wersja 3d)
- Stosunek masy do mocy: 4,01 kg/KM (SB 355), 3,85 kg/KM (SB 370) (seryjny – 4,45 kg/KM)
- Długość: 4340 mm
- Szerokość: 1765 mm
- Wysokość: 1386 mm (- 25 mm)
- Rozstaw osi: 2690 mm
Osiągi (SB 370):
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,60 s
- Prędkość maksymalna: 275 km/h
Źródło: Sportec