Drugie podejście – Geiger Camaro SS HP 564 (2011)
Niemiecki importer i jednocześnie tuner amerykańskich samochodów po raz drugi dobrał się do Chevroleta Camaro SS. Na stronie internetowej Geigera Camaro SS jest jeszcze reklamowane jako 500-konny wóz, ale po kolejnych usprawnieniach ma ich już 564.
13.04.2011 | aktual.: 20.10.2022 21:26
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Już raz Geiger przerabiał Camaro SS. Wtedy zmiany mechaniczne były takie same, natomiast nie było tuningu optycznego. W przypadku tego samochodu jest inaczej.
Najpierw seryjne Camaro SS dostało pakiet zmieniający wygląd, do którego zalicza się spojler pod przednim zderzakiem, listwy pod progami i nowy element udający tylny dyfuzor. Do pomalowania auta tuner wybrał oba ulubione kolory – zielony i czarny. Połączenie to wygląda interesująco, ale nie każdemu pewnie się spodoba, bo zielony w tym odcieniu jest dość krzykliwy. Różnego rodzaju detale jak znaczki Chevroleta, naklejki „Geiger” czy liczba 13 są czarne. Tej samej barwy są także koła z 22-calowymi felgami. Z kolei wnętrze pozostało seryjne.
Pod maską kryje się V o objętości 6,2 l, która nosi oznaczenie LS3 (brat LS9 używanego w Corvette ZR1). Silnik ma charakterystyczne dla amerykańskich widlastych jednostek napędowych cechy takie jak: kąt rozwarcia cylindrów wynoszący 90[sup]o[/sup] czy też rozrząd OHV. Fabryczne LS3 ma moc 432 KM przy 5900 obr./min, a moment obrotowy motoru wynosi 569 Nm przy 4600 obr./min.
Dodanie sprężarki mechanicznej, zmiana układu wydechowego na sportowy oraz modyfikacja programu w centralnej jednostce sterującej musiały odnieść skutek w postaci wzrostu obu wyżej wspomnianych parametrów. I tak moc wynosi teraz 564 KM, zaś maksymalny moment obrotowy to imponujące 799 Nm dostępne przy 4100 obr./min.
Nie wiem czy nowa wersja auta Geigera ma zmienione zawieszenie, bo nie ma o tym mowy w informacji prasowej. Poprzednik miał, co pewnie poprawiło jego prowadzenie, choć seryjne Camaro ma całkiem niezłe wielowahaczowe zawieszenie.
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90supo/sup, LS3
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
- Doładowanie: Kompresor
- Moc maksymalna: 564 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 91,53 KM/l (seryjny – 70,11 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 799 Nm przy 4100 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
- Koła przednie: 22″
- Koła tylne: 22″
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1751 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,11 kg/KM (seryjny – 4,05 kg/KM)
- Długość: 4836 mm
- Szerokość: 1918 mm
- Rozstaw osi: 2852 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,20 s
- Prędkość maksymalna: 305 km/hblock position=\inside8064/block
Źródło: automobilesreview