Chevrolet Camaro
Chevrolet Camaro (segment G) to jeden z flagowych produktów koncernu General Motors , a także pionier wśród aut noszących nazwę pony cars i muscle cars. Chevrolet Camaro zadebiutował w 1966 roku, a rok później ruszyła produkcja masowa. Camaro był odpowiedzią koncernu General Motors na konkurencyjnego Forda Mustanga .
Chevrolet Camaro – charakterystyka
Nazwa Camaro w języku francuskim potocznie oznacza przyjaciela, towarzysza. Istnieje też żartobliwa wersja pochodzenia miana Camaro. Otóż jeden z przedstawicieli GM, pytany o etymologie nazwy modelu Chevroleta, odpowiedział że jest to określenie na drobną szyderczą istotę pożerającą Mustangi.
Camaro zapożyczył wiele elementów od poprzedniego modelu – Chevroleta Nova, co poskutkowało redukcją kosztów produkcji nowego modelu. Chevrolet Camaro występował w wersji nadwoziowej typu coupe i cabrio. Wygląd zewnętrzny Camaro odznacza się niepowtarzalnością i sportowym charakterem. Patrząc z przodu Camaro jest nieco kanciasty, lecz dalej karoseria auta nabiera bardziej opływowych kształtów, a zakończona jest krótkim tyłem.
Chevrolet Camaro - silniki
Pod maską Chevroleta Camaro w wersji bazowej znajdowały się silniki rzędowe generujące 140 oraz 155 KM. Największym silnikiem w Camaro była jednostka V8 o pojemności 7 litrów i generująca moc 430 KM. Moc przekierowywana była na tylną oś za pomocą czterobiegowej skrzyni ręcznej lub dwustopniowej albo trzystopniowej przekładni automatycznej.
Chevrolet Camaro RS posiadał chowane przednie okrągłe reflektory, zaś sportowy Camaro SS krył pod maską potężniejsze silniki o pojemności 5.7 i 6.5 litra, posiadał całkiem inny przedni zderzak oraz pasy poprowadzone poprzez całą długość pojazdu.