Druga generacja – Ac Schnitzer ACS 1 Sport 3.5 (2012)

Od jakiegoś czasu na rynku jest druga generacja BMW serii 1. Tuner bawarskich aut – Ac Schnitzer – przygotował pakiety wzmacniające kompaktowy model BMW. Jednym z podkręconych samochodów jest model ACS 1 Sport 3.5.

Druga generacja – Ac Schnitzer ACS 1 Sport 3.5 (2012)
Olgierd Lachowski

11.12.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nazwa ACS 1 Sport może być nieco myląca i kojarzyć się ze sportowym BMW 1M Coupé przerobionym w zeszłym roku przez Schnitzera. Na szczęście dopisek 3.5 rozwiewa wszelkie wątpliwości. Nowe auto nie jest tak sportowe jak mały sedan sprzed roku. Nazwa Sport prawdopodobnie bierze się stąd, że BMW serii 1 można nabyć z pakietami stylistycznymi Sport i Urban.

Obraz

Ac Schnitzer nie dokonał stylistycznej rewolucji na karoserii modelu ACS 1. Tuner dołożył niewielkie listwy pod przednim zderzakiem, spojler nad tylnym oknem oraz zmienił końcówki rur wydechowych z okrągłych na „ósemki”. Wszystko uzupełniają nowe koła. W prezentacyjnym egzemplarzu po lewej stronie założono felgi o „atrakcyjnie” brzmiącej nazwie Type IV BiColor, a po prawej obręcze Type VIII. Jedne i drugie mają średnicę 19” i szerokość 8,5”, a założono na nie opony 225/35 R 19 (z przodu i z tyłu).

Obraz

W kabinie pasażerskiej pojawiły się dywaniki z logo tunera oraz, niestety, nowe pokrętło systemu i-Drive. Stylizowane na felgę Type IV pokrętło wygląda jak kółko urwane z jakiejś chińskiej taniej zabawki. Zdecydowanie ładniejsze jest seryjne pokrętło.

Przy tuningu mechanicznym pominięto hamulce, uznając najwyraźniej, że seryjne są wystarczająco dobre. Nie zabrakło za to drobnych modyfikacji w zawieszeniu i silniku.

Jeśli chodzi o podwozie, to w miejsce seryjnych sprężyn zawieszenia tuner wstawił swoje odpowiedniki. Nowe sprężyny są nie tylko sztywniejsze od fabrycznych, ale również krótsze o 25 mm.

Obraz

Do napędzania wersji M135i BMW użyło silnika N55B30. W przeciwieństwie do swojego starszego brata N55 wykorzystuje jedną turbosprężarkę twin-scroll (N54 miał dwie turbosprężarki). Producent zastosował też w tym motorze bezpośredni wtrysk paliwa i układ Valvetronic, który płynnie zmienia wznios zaworów dolotowych, dzięki czemu przepustnica jest zbędna. Tak przygotowana jednostka napędowa ma moc 320 KM przy 5800 obr./min, a jej wynoszący 450 Nm maksymalny moment obrotowy dostępny jest w zakresie od 1300 do 4500 obr./min.

Obraz

Tradycyjnie dla BMW napęd jest przenoszony na tylne koła. Do wyboru są 6-biegowa ręczna skrzynia przekładniowa i 8-biegowy automat. Wóz wyposażony w automatyczną skrzynkę minimalnie lepiej przyspiesza i spala odrobinę mniej paliwa niż auto z manualnym urządzeniem.

Inżynierom Sc Schnitzera udało się znaleźć dodatkowe 40 KM mocy w silniku poprzez zmianę ECU. Prawdopodobnie podniesiono ciśnienie doładowania. Na razie brakuje jednak szczegółów na temat obrotów mocy i wartości momentu obrotowego.

Obraz

Tuner nie podaje też osiągów swojego samochodu.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R6, N55B30
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka twin-scroll
  • Moc maksymalna: 360 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 120,85 KM/l (seryjny – 107,42 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 8-biegowa, automatyczna Steptronic
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 8,5 x 19”
  • Koła tylne: 8,5 x 19”
  • Opony przednie: 225/35 R 19
  • Opony tylne: 225/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1500 kg (1515 kg ze skrzynią automatyczną)
  • Stosunek masy do mocy: 4,17 kg/KM (4,21 kg/KM) (seryjny – 4,69 kg/KM (4,73 kg/KM))
  • Długość: 4340 mm
  • Szerokość: 1765 mm
  • Wysokość: 1386 mm (- 25 mm)
  • Rozstaw osi: 2690 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]

Źródło: Ac Schnitzer

Komentarze (0)