Droga S10 połączy Warszawę ze Szczecinem. Trasę przejedziemy szybciej i taniej

GDDKiA podało nowe informacje dotyczące trasy S10, która ma połączyć Warszawę z portowym Szczecinem. Z planowanej trasy, która będzie liczyła nieco ponad 500 km, na razie powstało 45 km. Jednak jeszcze w 2020 roku otwarte mają zostać kolejne odcinki.

Na razie z ponad 500-kilometrowej trasy S10 powstały odcinki o łącznej długości45 km
Na razie z ponad 500-kilometrowej trasy S10 powstały odcinki o łącznej długości45 km
Źródło zdjęć: © fot. KAMIL KIEDROWSKI/REPORTER
Filip Buliński

30.01.2020 | aktual.: 22.03.2023 16:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kierowcom wciąż brakuje porządnej drogi prowadzącej z centrum kraju na zachodnie wybrzeże. Dziś jadąc z Warszawy do Szczecina trzeba wybrać – oszczędność pieniędzy czy oszczędność czasu.

W pierwszym przypadku jest to trasa przez DK10, natomiast w drugim — autostrada A2 z płatnym odcinkiem, a następnie droga ekspresowa S3. Drugi wariant prowadzi przez A2 i S3 (liczy 573 km). Niestety, ta droga jest dłuższa o ok. 50 km, ale też droższa - za przejazd w jedną stronę trzeba zapłacić 68 zł w jedną stronę. Istnieje jeszcze trzeci wariant, składający się z niepłatnych odcinków autostrady A2 i A1 oraz DK10.

Planowany przebieg drogi S10
Planowany przebieg drogi S10© fot. mat. prasowe

GDDKiA chwali się jednak, że jest w trakcie realizacji projektu budowy trasy S10, który ma połączyć Obwodnicę Aglomeracji Warszawskiej ze stolicą województwo Zachodniopomorskiego prowadząc przez obwodnice Piły, Bydgoszczy, Torunia i Płocka. Oprócz tego pełny odcinek S10 będzie ważnym połączeniem północnego korytarza tranzytowego między granicami z Niemcami i z Litwą.

Na razie z ponad 500-kilometrowej trasy do użytku zostało oddane odcinki o łącznej długości 45 km. Jeszcze w tym roku GDDKiA planuje przekazać kolejne dwa etapy - 6,5-kilometrowy odcinek będący przedłużeniem obwodnicy Stargardu w kierunku Szczecina oraz 18-kilometrową obwodnicę Wałcza (mimo iż trwają poszukiwania wykonawcy, który dokończy prace).

Możliwe warianty połączenia z OAW
Możliwe warianty połączenia z OAW© fot. mat. prasowe

Na większość pozostałych odcinków między Toruniem a Szczecinem opracowywane są dokumentacje niezbędne do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Prace nad odcinkiem łączącym Toruń z Warszawą są na mniej zaawansowanym poziomie, bowiem tu dopiero określane są wstępne warianty poprowadzenia trasy. Choć nie wiadomo, kiedy cała droga S10 zostanie oddana do użytku, kierowcy nią podróżujący z pewnością zaoszczędzą nie tylko czas, ale i pieniądze wynikające z braku opłat autostradowych.

Komentarze (15)