Debiutuje Opel Astra Sports Tourer i nowe silniki w gamie – polski cennik

Opel wprowadził do sprzedaży odmianę kombi nowej Astry oraz dodał do gamy jednostek napędowych dwa silniki o najwyższej mocy.

Debiutuje Opel Astra Sports Tourer i nowe silniki w gamie – polski cennik
Marcin Łobodziński

17.12.2015 | aktual.: 20.10.2022 20:39

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowy Opel Astra Sports Tourer zadebiutował w polskich salonach i można go już zamawiać. Cena samochodu w wersji podstawowej Essentia z silnikiem 1.4 Twinport o mocy 100 KM to 63 800 zł, czyli o 3900 zł więcej niż w przypadku 5-drzwiowego hatchbacka. Astra z nadwoziem kombi będzie oferowana w tych samych specyfikacjach oraz z tymi samymi silnikami co hatchback. I tu kolejna nowość, bo Opel rozszerzył gamę jednostek napędowych o dwa najmocniejsze motory oraz automatyczną skrzynię biegów.

Pierwszym z nich jest najmocniejszy w gamie benzynowy 1.6 Turbo o mocy 200 KM. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki to 300 Nm. Zapewnia Astrze przyspieszenie do 100 km/h w 7 sekund i maksymalną prędkość 235 km/h. Czy to już hot hatch? Jeszcze nie, ale można takie auto nazwać „ciepłym hatchbackiem”. Ile kosztuje? Wersja hatchback zaczyna się od 84 400 zł, ale warto wspomnieć, że dotyczy odmiany Dynamic, czyli już bogatej wersji wyposażenia. Dla porównania, wersja 150-konna z motorem 1.4 Turbo kosztuje tylko 4000 zł mniej, a zatem 1.6 Turbo wydaje się dość atrakcyjny cenowo. Analogicznie, Astra Sports Tourer 1.6 Turbo kosztuje 88 300 zł czyli 3900 zł więcej.

Obraz

Drugim nowym silnikiem w gamie jest najmocniejszy diesel 1.6 CDTI BiTurbo o mocy 160 KM i momencie obrotowym 350 Nm. Osiągi nie są tak dobre jak w benzynowym 1.6 Turbo, ale i tak Astra napędzana mocnym dieslem osiąga setkę w 8,6 sekundy i rozpędza się do 220 km/h. Cena to 89 900 zł za hatchbacka i analogicznie 93 800 zł dla kombi. Dostępny jest podobnie jak mocna benzyna od wyposażenia Dynamic. Dla porównania, najmocniejsza dotychczas odmiana wysokoprężna 1.6 CDTI 136 KM kosztuje 5000 zł mniej.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/16]

Nowością w ofercie są również skrzynia automatyczna, której dotychczas brakowało. Sześciobiegowa przekładnia konfigurowana jest tylko z dwoma silnikami: 1.4 Turbo 150 KM oraz 1.6 CDTI 136 KM. W przypadku diesla i automatu nie jest dostępny układ Start/Stop. Dopłata to 5000 zł do wersji z przekładnią manualną, przy czym automatyczna oferowana jest od drugiego standardu wyposażenia Enjoy. A zatem najtańsza Astra z automatyczną skrzynią biegów to wersja 1.4 Turbo Enjoy za 78 000 zł.

Na koniec warto wspomnieć o delikatnej podwyżce cen na dwie wersje benzynowe. O 500 zł podrożał hatchback 1.4 Turbo 125 KM, a o 1000 zł odmiana 150-konna.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (9)