Daimler pozbywa się udziałów w Renault. Trudno się dziwić
To powolny rozpad układu, który został zawiązany pomiędzy 3 dużymi markami. Daimler pozbywa się 9,2 mln akcji Renault. Trudno się dziwić – efekty ich pracy nie były szczególnie udane.
12.11.2021 | aktual.: 14.03.2023 14:26
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nissan, Renault i Daimler - takie trio jeszcze dekadę temu mogło pokazać konkurencji, jak się robi samochody, wykorzystując doświadczenie na różnych rynkach i w różnych segmentach. Jak wyszło, wiemy sami. Mercedes Klasy X (czyli przypudrowany Nissan Navara) nie spełnił pokładanych w nim nadziei, Citan z kolei dalej jest postrzegany przez pryzmat Renault Kangoo.
Pamiętacie jeszcze Smarta ForTwo i bliźniacze Renault Twingo? To ostatnie pożegnało się z polskim rynkiem kilka lat temu. Wspólna fabryka w Aguascalientes nie wypaliła, prezesi albo odeszli na emeryturę (Zetsche), albo zostali aresztowani (Ghosn).
9,2 mln akcji Renault trafi na rynek, co daje wycenę ich na kwotę 316 mln euro. Nissan pozbył się już wcześniej swojego udziału w Daimlerze za 1,15 mld (!) euro. Podobnie postąpiło Renault w marcu 2021 roku. Daimler jednak dalej trzyma swoje akcje Nissana.
Wszystkie zainteresowane strony stwierdzają, że nie wpłynie to na ich współpracę.