Daimler pozbywa się udziałów w Renault. Trudno się dziwić

To powolny rozpad układu, który został zawiązany pomiędzy 3 dużymi markami. Daimler pozbywa się 9,2 mln akcji Renault. Trudno się dziwić – efekty ich pracy nie były szczególnie udane.

Nowy Citan mocno bazuje na Kangoo. Renault z kole korzysta z silników Daimlera
Nowy Citan mocno bazuje na Kangoo. Renault z kole korzysta z silników Daimlera
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

12.11.2021 | aktual.: 14.03.2023 14:26

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nissan, Renault i Daimler - takie trio jeszcze dekadę temu mogło pokazać konkurencji, jak się robi samochody, wykorzystując doświadczenie na różnych rynkach i w różnych segmentach. Jak wyszło, wiemy sami. Mercedes Klasy X (czyli przypudrowany Nissan Navara) nie spełnił pokładanych w nim nadziei, Citan z kolei dalej jest postrzegany przez pryzmat Renault Kangoo.

Pamiętacie jeszcze Smarta ForTwo i bliźniacze Renault Twingo? To ostatnie pożegnało się z polskim rynkiem kilka lat temu. Wspólna fabryka w Aguascalientes nie wypaliła, prezesi albo odeszli na emeryturę (Zetsche), albo zostali aresztowani (Ghosn).

9,2 mln akcji Renault trafi na rynek, co daje wycenę ich na kwotę 316 mln euro. Nissan pozbył się już wcześniej swojego udziału w Daimlerze za 1,15 mld (!) euro. Podobnie postąpiło Renault w marcu 2021 roku. Daimler jednak dalej trzyma swoje akcje Nissana.

Wszystkie zainteresowane strony stwierdzają, że nie wpłynie to na ich współpracę.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (2)