Dada: Gran Turismo Polonia okiem motomaniaka

Minęło już niemal pół roku od wizyty w Poznaniu kilkudziesięciu egzotycznych wozów. Emocje zdążyły już opaść i choć wspomnienie po imprezie nie zostało najlepsze, warto spojrzeć na nią z perspektywy czasu.

Ferrari 430 Scuderia, Ferrari F430 Spider, Lamborghini Gallardo LP560-4
Ferrari 430 Scuderia, Ferrari F430 Spider, Lamborghini Gallardo LP560-4
Źródło zdjęć: © Studio Dada
Adam Piotrowski

25.11.2013 | aktual.: 08.10.2022 09:57

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pamiętając, jak wyglądały pokazowe przejazdy w poprzednich latach, postanowiłem odpuścić pokazówkę i skupić się na jaskini lwa, czyli miejscu, w którym wszystkie maszyny uczestników Gran Turismo Polonia nocowały.

Andersia Hotel
Andersia Hotel© Studio Dada

Andersia Hotel. To tu przed wejściem i na parkingu podziemnym można zawsze z bliska zobaczyć maszyny, na widok których każdemu miłośnikowi motoryzacji szybciej bije serce.

Ultima GTR
Ultima GTR© Studio Dada

Ultima GTR - silnik V8 5,7 l, 720 KM, masa poniżej 1 tony, 2,6 s do setki - obok niesławnego Koenigsegga najszybsza maszyna na imprezie.

Lamborghini Gallardo Supperleggera
Lamborghini Gallardo Supperleggera© Studio Dada

Lamborghini Gallardo Superleggera - nazwa nawiązuje do historycznego modelu Lamborghini 350 GT, zaprojektowanego i budowanego przez Carrozzeria Touring, w którym nacisk położono na zbicie masy.

Lamborghini Gallardo Superleggera
Lamborghini Gallardo Superleggera© Studio Dada

Superleggera dzięki użyciu karbonu jest lżejsza o 100 kg od zwykłego Gallardo, rozwijając moc 530 KM. Żółty egzemplarz jest jednym z 45 wyprodukowanych w tym kolorze. Wszystkich egzemplarzy pierwszej serii powstało zaledwie 172.

Lamborghini LP 570-4 Superleggera
Lamborghini LP 570-4 Superleggera© Studio Dada

Lamborghini LP 570-4 Superleggera to model o 3 lata młodszy i 40 KM mocniejszy od żółtego poprzednika. 3,4 s - tyle czasu potrzebuje na osiągnięcie setki.

Ferrari 430 Scuderia
Ferrari 430 Scuderia© Studio Dada

Ferrari 430 Scuderia, odchudzona (o 100 kg) i mocniejsza (515 KM) wersja 430, reprezentowana była przez kilka egzemplarzy. 0-100 kmh w 3,6 s.

Ferrari 430 Scuderia, Ferrari 458 Italia
Ferrari 430 Scuderia, Ferrari 458 Italia© Studio Dada

Przez te kilka dni w Poznaniu Ferrari na ulicach stało się widokiem dość pospolitym. Z obserwacji uczestników z bliska wynika, że to najczęstszy wybór dojrzałych kierowców.

Ferrari 458 Italia, Ferrari F430
Ferrari 458 Italia, Ferrari F430© Studio Dada

Ferrari można było fotografować w dowolnych ustawieniach i konfiguracjach. Na zdjęciu Ferrari 458 Italia (570 KM, 3,4 s 0-100) przed starszym bratem - F430 (490 KM, 4 s 0-100).

Porsche 997 911 GT3 RS MkI
Porsche 997 911 GT3 RS MkI© Studio Dada

Drugim popularnym wyborem było Porsche 911 generacji 997, głównie w dostosowanych do torowych przygód wersjach, na zdjęciu: 997 GT3 RS MKI (415 KM).

Porsche 997 911 GT3 RS MkII
Porsche 997 911 GT3 RS MkII© Studio Dada

Nie do odróżnienia dla laików, ale dla znających temat różnice są oczywiste... to model 997 GT3 RS po liftingu (435 KM).

Porsch 997 911 GT CS
Porsch 997 911 GT CS© Studio Dada

997 GT3 Clubsport i specyficzne poczucie humoru właściciela. Porsche to zdecydowanie najbardziej popularny wybór wśród młodych kierowców.

Porsche 928 GTS
Porsche 928 GTS© Studio Dada

Dla miłośników youngtimerów najciekawsze Porsche - 928 GTS, jeden z 2904 wyprodukowanych egzemplarzy, zamykający 18-letni cykl produkcyjny 928 (350 KM, 5,4 s 0-100)

McLaren MP4 12C
McLaren MP4 12C© Studio Dada

McLaren MP4-12C - brytyjski supersamochód (600 KM, 3,3 s 0-100) występował w dwóch egzemplarzach.

Chevrolet Corvette C6 Z06
Chevrolet Corvette C6 Z06© Studio Dada

Chevrolet Corvette C6 Z06 - kolejny potwór - 512 KM, 4 s do setki.

Mercedes-Benz C63 AMG Black Series
Mercedes-Benz C63 AMG Black Series© Studio Dada

Najmocniejsza C-klasa, czyli Mercedes C63 AMG Coupe Black Series - wolnossące 6,2 l, 517 KM, 4,2 s 0-100.

Mazda RX-7
Mazda RX-7© Studio Dada

I na koniec niezwykle skromna w tym towarzystwie Mazda RX-7 FD. Niedostatki mocy rekompensowała charakterystycznym i niepowtarzalnym brzmieniem silnika Wankla.

Przed hotelem Andersia
Przed hotelem Andersia© Studio Dada

Podsumowując: doskonały koktajl, przyprawiony dodatkowo paroma Maserati, Nissanem GT-R, Bentleyem i z pewnością jeszcze paroma innymi rodzynkami, o których zdążyłem zapomnieć. Dla miłośnika motoryzacji niewątpliwie gorące miejsce.

Oby nieodpowiedzialne zachowanie jednego z uczestników nie zamknęło możliwości realizacji Gran Turismo Polonia w kolejnych latach. Nauka z pewnością jest ważna - miejsce na szybką jazdę jest wyłącznie na torze i obyśmy tam zapraszali publiczność w przyszłości.

Jeżeli podoba Wam się sposób spojrzenia na samochody, koniecznie zobaczcie więcej moich zdjęć na stronie: http://www.studiodada.pl/fotografia-motoryzacyjna/.

Komentarze (4)