Dacia Duster po tuningu Eibach i Giacuzzo Design
Dacia Duster to samochód, który dużo osób traktuje z przymrużeniem oka. Zyskał on jednak naszą sympatię i trzeba przyznać, że dzięki swojej niewysokiej cenie i przyzwoitej konstrukcji spisuje się całkiem dobrze w roli budżetowego SUV-a. Dzisiaj prezentujemy jeden z nielicznych profesjonalnych pakietów tuningowych dla tego samochodu.
06.06.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dacia Duster to samochód, który dużo osób traktuje z przymrużeniem oka. Zyskał on jednak naszą sympatię i trzeba przyznać, że dzięki swojej niewysokiej cenie i przyzwoitej konstrukcji spisuje się całkiem dobrze w roli budżetowego SUV-a. Dzisiaj prezentujemy jeden z nielicznych profesjonalnych pakietów tuningowych dla tego samochodu.
Pakiet jest wspólnym dziełem firm Eibach i Giacuzzo Design. Obie firmy chciały uatrakcyjnić wygląd Dustera, jednak bez zbytniej ingerencji w mechanikę i wygląd pojazdu, dzięki czemu cena modyfikacji ma pozostać na przyzwoitym i ogólnie dostępnym poziomie.
Eibach dostarczył nowe, twardsze sprężyny dla Dacii, dzięki czemu pojazd znajduje się teraz 30 mm bliżej podłoża i - według zapewnień firmy Eibach - także lepiej się prowadzi. Kolejne modyfikacje są już dziełem Giacuzzo Design.
W masywne nadkola Dustera wkomponowano 20-calowe felgi aluminiowe. Są to czarno-srebrne obręcze Alutec Shark z szerokimi oponami o niskim profilu marki Michelin Pilot Sport PS2 245/35. Tuner chwali się, że taka kombinacja felg i opon jest jedną z największych widzianych dotychczas na Dusterze. Według mnie nie ma się czym chwalić, ponieważ z profilu wygląda to trochę nieproporcjonalnie. Sądzę, że wystarczyłyby trochę mniejsze felgi z oponami o większym profilu, które bardziej pasowałyby do charakteru kompaktowego SUV-a, jakim jest Duster. Jednak to tylko moje zdanie - gusta są różne.
Cały pakiet został dopełniony orurowaniem z przodu i po bokach, a tylny zderzak zmodyfikowano w taki sposób, aby pomieścił dwie końcówki wydechu. Przypomnijmy, że za podstawą wersję Dustera trzeba w polskim salonie zapłacić jedynie 39 900 złotych.
Źródło: Carscoop