Coś nowego i starego – G‑Power Z4 3.0i SK Plus (2010)

Co prawda BMW Z4 generacji E85 nie jest już produkowane od jakiegoś czasu, ale G-Power nie zapomina o właścicielach tego właśnie auta.

Coś nowego i starego – G-Power Z4 3.0i SK Plus (2010)
Olgierd Lachowski

12.12.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:56

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

G-Power Z4 3.0i SK Plus fot.1
G-Power Z4 3.0i SK Plus fot.1

Opisywane Z4 3.0i pod maską ma silnik R6 o objętości 3,0 l. W seryjnym wozie moc jednostki wynosi 231 KM przy 5900 obr./min, a maksymalny moment obrotowy równe 300 Nm. Napęd przekazywany jest za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej lub 5-biegowego „automatu” na tylne koła.

Dzięki mocnemu silnikowi ten lekki roadster (masa własna 1430 kg) „setkę” osiągał już po 5,90 s (z automatem – 6,20 s) i rozpędzał się do 250 km/h (244 km/h). Prezentowany wóz ma skrzynię manualną.

W oparciu o doświadczenia zebrane przy projektowaniu i budowie M5 Hurricane RR tuner wraz z firmą ASA opracował pakiet o nazwie SK Plus, który zastąpił poprzedni TM3. Najważniejszym elementem tego zestawu jest sprężarka mechaniczna ASA T3-313. To kompresor zaprojektowany specjalnie do wspomnianego wyżej silnika.

G-Power Z4 3.0i SK Plus fot.6
G-Power Z4 3.0i SK Plus fot.6

W Z4 3.0i T3-313 pracuje z ciśnieniem względnym 0,3 bara, co daje 55-konny przyrost mocy i powiększony o 45 Nm maksymalny moment obrotowy. G-Power informuje, że wersja z ręczną skrzynią biegów do 100 km/h przyspiesza w 5,40 s.

Aby klient mógł się cieszyć pełnią sportowych możliwości BMW tuner instaluje sportowe zawieszenie mające 9-stopniową regulację. Większe koła z 20-calowymi felgami Silverstone Diamond odmieniają nieco wygląd Z4. Z przodu zamontowano opony 245/30, a z tyłu 285/25.

Zestaw SK Plus kosztuje zaledwie 2500 euro (bez podatków) i jest również dostępny do BMW E46 z 3-litrowym silnikiem.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R6
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor ASA T3-313
  • Moc maksymalna: 286 KM przy 6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 96,01 KM/l (seryjny – 77,54 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 345 Nm przy 3000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 300 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 294 mm
  • Koła przednie: 20” Silverstone Diamond
  • Koła tylne: 20″ Silverstone Diamond
  • Opony przednie: 245/30 R 20
  • Opony tylne: 285/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1430 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,00 kg/KM (seryjne – 6,19 kg/KM)
  • Długość: 4091 mm
  • Szerokość: 1781 mm
  • Rozstaw osi: 2495 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,40 s

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)