Ciężarówki przejadą bez problemów. Koniec ograniczeń czasowych na S2 w Warszawie
Testowy projekt dotyczący zniesienia ograniczeń czasowych na trasie S2 w Warszawie zmieni się w stałą organizację ruchu. Ta umożliwi kierowcom ciężarówek poruszanie się między węzłami Opacz i Lubelska w dowolnych godzinach.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wspomniany odcinek po oddaniu do użytku pierwotnie objęty był częściowym zakazem ruchu dla pojazdów o masie powyżej 16 ton. Zakaz obowiązywał w porannych i popołudniowych szczytach tj. w godzinach 7-10 i 16-20.
1 sierpnia 2022 roku GDDKiA postanowiła testowo znieść zakaz umożliwiając realizowanie ciężkiego transportu w dowolnych godzinach. W kolejnych miesiącach szczegółowo analizowano ruch na Południowej Obwodnicy Warszawy i przyległych trasach.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak się okazało, decyzja zaowocowała ogólną poprawą płynności jazdy i zwiększeniem przepustowości w newralgicznych miejscach. Zdaniem GDDKiA zniesienie ograniczeń czasowych dla ciężarówek przyniosło:
- mniejsze natężenie ruchu i poprawę bezpieczeństwa na DK50 oraz S8 Janki – Opacz;
- poprawę płynności ruchu w newralgicznych punktach na DK50: rondach, skrzyżowaniach i sygnalizacjach świetlnych;
- brak utrudnień dla pojazdów ciężarowych powyżej 16 ton przy przejeździe z zachodu na wschód Mazowsza;
- mniej znaków pionowych na S2, co daje lepszą czytelność oznakowania;
- mniejsze zapełnienie MOP-ów na A2.
Zgodnie z szacunkami, w wyniku wprowadzonych zmian ruch pojazdów ciężarowych na POW S2 wzrósł średnio o 10-12 proc., co jednak nie odbiło się negatywnie na zachowaniach kierowców czy statystykach wypadków.
Pozwoliło za to zauważalnie zmniejszyć natężenie ruchu w okolicy – o 25 proc. na DK50, 14 proc. na S8 między węzłami Konotopa i Marki czy na MOP-ach na autostradzie A2. W związku z powyższym GDDKiA zdecydowała zmienić czasową organizację ruchu w stałą począwszy od 30 grudnia 2022 roku.