Caterham Seven 170 to najmniejszy model marki. Waży tyle co nic
Prościej i lżej — to dewiza, którą od lat kieruje się brytyjski Caterham. W najnowszej odsłonie przybrała ona naprawdę ekstremalną formę. Model Seven 170 to sportowiec, który wymiarami i masą przypomina bardziej zabawkę niż prawdziwy samochód.
27.09.2021 | aktual.: 14.03.2023 15:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Seven 170 oficjalnie debiutuje jako najmniejsze auto w gamie Caterhama. Z szerokością 1470 mm i masą własną na poziomie 440 kg, bez problemu zakwalifikowałby się do japońskiej kategorii kei carów. Będzie jednak sprzedawany w Europie, dumnie nosząc miano najmniejszego modelu w gamie.
Przy takich parametrach nie potrzeba piekielnie mocnego silnika, by zapewnić godne osiągi. Pod maską znajdziemy więc doładowaną 3-cylindrówkę o pojemności 660 cm3 (kolejne nawiązanie do kei carów). 84 KM mocy i 116 Nm maksymalnego momentu obrotowego na pierwszy rzut oka nie wyglądają najlepiej, ale już stosunek mocy do masy, wynoszący 170 KM na tonę, pozwala inaczej spojrzeć na tę konstrukcję.
Stąd zresztą taka, a nie inna liczba w nazwie. Najmniejsze wydanie poznacie jednak nie tylko po malutkim nadwoziu, ale i ekstremalnie wąskich oponach. Sportowe Avony ZT7 mają bowiem zaledwie 155 mm szerokości. To wartość, która ma zagwarantować łatwą jazdę w bocznym poślizgu.
Warto wspomnieć, że bardziej wymagający klienci mogą wybrać opcjonalny pakiet R ze sportowym zawieszeniem, 14-calowymi felgami czy dyferencjałem o ograniczonym uślizgu. Dostaną też kokpit z włókna węglowego, kompozytowe fotele i szelkowe pasy. Wszystko to za dodatkowe 1000 funtów.
Ceny bazowego wydania startują natomiast z pułapu 22 990 funtów. Niemało, ale trudno o drugą, równie nietypową konstrukcję, która zapewni tak dużo radości, przy tak niewielkiej mocy.