Bugatti zrezygnuje z silnika W16. W zamian będzie hybryda
Jeden z największych cudów motoryzacyjnej inżynierii odejdzie do lamusa. W następcy Chirona Bugatti chce zastosować zupełnie nowy napęd.
01.03.2024 | aktual.: 01.03.2024 11:55
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Bugatti poinformowało, że pracuje nad zupełnie nowym, hybrydowym napędem. W przeciwieństwie jednak do wielu konkurentów nie oznacza to jednak downsizingu i porzucenia kilku cylindrów. Tych będzie nadal 16, tyle że w układzie V zamiast W.
Sądząc po wcześniejszych raportach, opracowaniem jednostki zajmie się Cosworth. Zapowiadana pojemność to aż 8,3 litra. Bardziej od liczb zaskakuje jednak zapowiedź dotycząca braku doładowania. Zresztą, na poniższym nagraniu słychać, jak wysoko kręci się ta jednostka.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wsparciem dla dużej spalinówki mają być trzy elektryczne silniki podbijające łączną moc do imponujących 1800 KM. Na razie jednak są to nieoficjalne informacje. Bugatti zdradza jedynie, że mowa o hybrydowym V16 i nie precyzuje dokładnych parametrów.
Wiadomo, że silnik trafi do następcy Chirona, mającego być - podobnie jak poprzednicy - jednym z najbardziej spektakularnych aut spalinowych na świecie. Czego się spodziewać? Więcej szczegółów poznamy już w czerwcu.