Bugatti wchodzi do Polski! Takiej kolekcji marek jak dealer z Katowic nie ma nikt w Europie
Słynna marka hipersamochodów Bugatti oficjalnie debiutuje na polskim rynku. W naszym kraju pojawi się ona w salonie La Squadra w Katowicach prowadzonym przez Grupę Pietrzak, który właśnie awansował do wąskiej, światowej czołówki punktów sprzedaży aut luksusowych.
12.07.2022 | aktual.: 13.03.2023 16:38
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W miejscu tym już do tej pory polscy klienci mogli wybierać spośród najnowszych modeli takich marek jak Ferrari, Maserati, a nawet Pagani i Koenigsegg. Dołączenie do tej listy Bugatti jest kolejnym ogromnym sukcesem Grupy Pietrzak, która 25 lat temu zaczynała od salonu marki Renault.
Dziś katowicki obiekt to wyjątkowe miejsce na mapie nie tylko w skali tej części Europy, ale bez przesady można powiedzieć, że i całego motoryzacyjnego świata. W końcu takiej kolekcji marek pod jednym dachem jak w La Squadrze nie ma w całej Europie. Centrala marki ulokowana w historycznej posiadłości Bugattich Château St. Jean w Molsheim przy wyborze obiektu w Polsce zwróciła uwagę nie tylko na relację katowickiego dealera z klientami, ale nawet na takie kwestie, jak obecność w jego budynku ekskluzywnej restauracji i spa dla samochodów.
Bugatti w Polsce: historia dużo bogatsza niż można się spodziewać
Założona w 1909 roku przez Ettore Bugattiego marka szybko zyskała sławę jednego z absolutnie najlepszych producentów samochodów na świecie. Jego przedwojenne kreacje pokroju modeli Typ 41 Royale czy Typ 57SC Atlantic są zapamiętane jako prawdziwe dzieła sztuki na kołach, a każdy egzemplarz z tamtego okresu jest dziś wart majątek.
Co ciekawe, w tamtych czasach samochody tej marki były sprzedawane również w Polsce. Począwszy od lat 20. polska elita w postaci Maurycego Potockiego, Wacława Kaszy czy Stanisława Szwarcsztajna wykorzystywali takie modele Bugatti jak Typ 35, 43 czy 44 do startu w słynnych próbach sportowych pokroju Wyścigu Tatrzańskiego czy Grand Prix Lwowa.
W ciągu ostatnich kilkunastu lat do Polski trafiły pojedyncze egzemplarze modelu Veyron i Chiron. Teraz jednak szanse na zwiększenie tej populacji znacznie wzrosły, mimo że cennik tej marki w Polsce prawdopodobnie będzie zaczynał się od astronomicznej kwoty w okolicach 15 milionów złotych.