Bridgestone Potenza Race to nowy semi-slick od Japończyków. Nada się nie tylko na tor

Japońska firma pochwaliła się właśnie nowym modelem opony, którego naturalnym środowiskiem jest tor wyścigowy. Przy okazji inżynierowie skorzystali z wirtualnego projektowania, co przyniosło wymierne korzyści, także dla środowiska.

Bridgestone Potenza Race
Bridgestone Potenza Race
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Bridgestone
Filip Buliński

22.06.2022 | aktual.: 13.03.2023 16:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Bridgestone Potenza Race to pierwsza opona japońskiej firmy na rynek wymiany, przeznaczona na tor. Oczywiście ma ona także homologację drogową. Ma jednak zapewniać najlepsze osiągi na zamkniętych obiektach, dlatego jej zaprojektowanie wymagało od inżynierów sporo pracy.

Najwięcej uwagi poświęcono rzecz jasna wzorowi bieżnika oraz mieszance. Poza szeroko zakrojonymi badaniami Bridgestone wykorzystał podczas prac technologię wirtualnego projektowania. Polega ona na komputerowym opracowaniu i możliwości cyfrowego przetestowania różnych wariantów opon, za czym idą nie tylko oszczędności finansowe i czasowe, ale także środowiskowe.

Bridgestone Potenza Race
Bridgestone Potenza Race© fot. mat. prasowe/Bridgestone

Dzięki temu udało się obniżyć zużycie surowców o 33 proc. i zredukować emisję CO2 o 1,7 tony, m.in. dzięki temu, że samochody, zamiast przejechać fizycznie ok. 10 tys. km na torze, zrobiły to wirtualnie. Potenza Race zdążyła już także zabłysnąć na tle rywali, pokonując ich w testach m.in. TÜV SÜD i "Auto Bild".

Opona ma trafić na pierwszy montaż nie tylko do takich superaut jak Lamborghini Huracan STO czy Huracan Tecnica, ale także Cupra Leon. Pozostali chętni do zakupu będą mogli wybrać spośród 13 rozmiarów od 17 do 20 cali.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (1)