Bombowa Zora - TiKT Corvette Z06 Rote Zora (2010)
Już raz firma TiKT pojawiła się na łamach Autokultu. Dziś czas na przybliżenie ostrzejszej wersji niż poprzednia Corvette. Chodzi o wersję Rote Zora, która już dwa razy startowała w imprezie zwanej Tuner GP.
27.10.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Już raz firma TiKT pojawiła się na łamach Autokultu. Dziś czas na przybliżenie ostrzejszej wersji niż poprzednia Corvette. Chodzi o wersję Rote Zora, która już dwa razy startowała w imprezie zwanej Tuner GP.
Przebudowa tej Corvette zaczęła się już w 2009 roku. Zespół TiKT Performance postawił na odmianę Z06, która charakteryzuje się m.in. tym, że ma ogromny 7-litrowy silnik.
Jest to dobrze znana jednostka napędowa o ośmiu cylindrach ustawionych w układzie widlastym. Można powiedzieć, że LS7 (to nazwa silnika) spełnia wymogi klasycznego amerykańskiego silnika, bo ma dużą objętość skokową, konstrukcję typu V8 i wreszcie układ rozrządu z dwoma zaworami na każdy cylinder i wałek rozrządu w kadłubie.
Tego ostatniego zmienić się nie da, ale TiKT wymieniło wałek rozrządu na bardziej sportowy oraz zastosowało nowe sprężyny zaworowe. Pojawiły się również nowe kolektory oraz układ wydechowy ze sportowymi reaktorami katalitycznymi i wyścigowymi tłumikami. W rezultacie moc jednostki napędowej podskoczyła z 512 KM do 570 KM. Różnica może nie jest zbyt wielka, ale jak na przeprowadzone zmiany wygląda całkiem nieźle.
Ponieważ tuner chciał możliwie jak najlepiej wykorzystać potencjał silnika na torze, zdecydował o montażu sportowego zawieszenia KW (amortyzatory mają regulację charakterystyki pracy) oraz instalacji układu hamulcowego Brembo z przodu. Tarcze mają średnicę 365 mm i są zatrzymywane zaciskami o 6 tłoczkach każdy.
W wozie zamontowano nowe koła o nieznanych rozmiarach oraz, co na pewno jest zaskakujące, nowe fotele. Nie to, że są nowe, jest niespodzianką, ale to, że pochodzą z Porsche Carrera GT.
Corvette Rote Zora pojawiła się na Tuner GP w 2009 i 2010 roku. Rok temu auto zajęło 3. miejsce w swojej klasie, ustępując 800-konnemu Nissanowi GT-R przygotowanemu przez Importracing i 700-konnemu Porsche 911 GT2 RS podkręconemu przez Wimmera.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, LS7
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 7011 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 570 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 81,30 KM/l (seryjny – 73,03 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 365 mm, 6-tłoczkowe zaciski
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 340 mm
Masy i wymiary:
- Długość: 4460 mm
- Szerokość: 1930 mm
- Rozstaw osi: 2686 mmblock position=\inside7074/block
Źródło: TiKT