Bo wygląd to tajemnica – Anderson Panamera 4S (2011)

Ostatnimi dniami pojawia się sporo propozycji tunerów dotyczących samochodów luksusowych o sportowych kształtach. Oto kolejny przykład takiego tuningu, tym razem w wykonaniu firmy Anderson Germany.

Bo wygląd to tajemnica – Anderson Panamera 4S (2011)
Olgierd Lachowski

09.02.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Anderson Panamera 4S fot.2
Anderson Panamera 4S fot.2

Pod nóż tunera poszło Porsche Panamera, ale nie wersja Turbo, a 4S. To auto w wersji seryjnej napędzane jest tym samym silnikiem co Panamera Turbo, tyle że jednostka nie ma doładowania. Jest to motor V8 o objętości 4,8 l, który generuje moc 400 KM przy 6500 obr./min. Moment obrotowy to równe 500 Nm.

Auto to ma napęd na wszystkie cztery koła, a biegi są zmieniane przez 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię biegów PDK.

Panamera 4S potrzebuje 5,00 s, aby przyspieszyć do 100 km/h, a kilometr ze startu stojącego przejeżdża w 24,00 s. Prędkość maksymalna to 282 km/h.

Porsche otrzymało od Andersona pakiet nadwoziowy, w którym zmieniono przedni zderzakospojler i tylny zderzak oraz dodano boczne listwy progowe i tylny spojler. Takie detale, jak obudowy lusterek, klamki zewnętrzne czy ramki okienne, wykończone są błyszczącym lakierem.

Tuner zamontował większe niż w samochodzie fabrycznym, 22-calowe felgi. Nowe opony mają rozmiar 265/30 R 22 z przodu i 295/25 R 22 z tyłu.

Zmiany w silniku są niewielkie, ale efekt jest znaczący. Inżynierowie zmienili elektronikę zarządzającą jednostką napędową, a także zainstalowali sportowy układ wydechowy. Przełożyło się to na zwiększenie mocy do 485 KM. Niestety nie wiadomo, jak wzrost liczby koni pod maską przekłada się na osiągi Porsche.

Anderson Panamera 4S fot.5
Anderson Panamera 4S fot.5

Tapicerka wnętrza jest wykonana z delikatnej skóry oraz Alcantary[sup]®[/sup]. Detale deski rozdzielczej, konsoli środkowej i drzwi zrobione są teraz z kompozytu węglowego. Wszystko podkreślono czerwoną nicią.

Anderson żąda około 30 tys. euro za przeróbki.

O ile kabina jest na zdjęciach jeszcze w miarę widoczna, to zdjęcia karoserii są tak zrobione, że trudno obiektywnie ocenić wygląd wozu. Ciekawe, czy ta tajemniczość na fotografiach nie jest przypadkiem celowa. Może Anderson Panamera nie wygląda zbyt dobrze?

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 485 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 100,92 KM/l (83,23 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 22”
  • Koła tylne: 22”
  • Opony przednie: 265/30 R 22
  • Opony tylne: 295/25 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1860 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,84 kg/KM (seryjny – 4,65 kg/KM)
  • Długość: 4970 mm
  • Szerokość: 1931 mm
  • Rozstaw osi: 2920 mmblock position=\inside8265/block

Źródło: topspeed

Komentarze (0)