BMW X5 zaprojektowano w rekordowym czasie. W procesie brali udział styliści Miury
Pierwsze BMW X5 może nie zapisze się w historii jako najpiękniejsze auto tej marki, ale pozwoliło jej wskoczyć w bardzo lukratywny segment. Frank Stephenson opowiedział, jak zaprojektował X5 w samolocie i jak bardzo zarząd chciał wprowadzić auto na rynek.
06.06.2020 | aktual.: 22.03.2023 11:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Frank Stephenson odpowiada za wygląd takich aut jak Escort Cosworth czy Fiat 500. Stworzył również BMW X5, o czym opowiada na swoim kanale na Youtubie. Od powstania koncepcji do gotowego produktu minęło zaledwie 6 tygodni, co jest w branży raczej niespotykane.
How I Designed...The BMW X5! Ep.4
Tymczasem BMW nie chciało tracić czasu. Przejęło Land Rovera w 1994 roku i chciało wskoczyć w segment SUV-ów. Frank Stephenson, pracujący już wtedy z Chrisem Banglem, myślał o tym, jak będzie wyglądać BMW skrzyżowane właśnie z angielską terenówką. Gdy leciał na spotkanie z osobami odpowiedzialnymi za rozwój samochodu, miał przygotować wstępny szkic, na podstawie którego mogliby zacząć pracę. Dwie godziny (i jeden marny posiłek z samolotu) później X5 nabrało kształtów.
Co ciekawe, choć Frank nie mówi o nazwiskach, osoby z którymi miał się spotkać, były już w sile wieku. Designer zastanawiał się, czy poradzą sobie oni z pracą po 18 godzin przez 7 dni w tygodniu. Wtedy dowiedział się, że to twórcy Lamborghini Miury. Jak sam mówi, "to było jak spotkanie z Michałem Aniołem, Leonardem da Vinci i Rembrandtem - jednocześnie".
Niemcy tak naciskali na szybkość prac, że zaakceptowali pierwszy projekt jaki dostarczyło studio. A może po prostu koncepcja była aż tak dobra? To już kwestia sporna.