BMW X7 przeszło facelifting. Ogromny grill blednie przy nowych światłach

Po niespełna czterech latach od rynkowego debiutu, BMW zdecydowało się odświeżyć swojego flagowego SUV-a X7. Auto, które zasłynęło ogromną atrapą chłodnicy, teraz zyskało nowe oświetlenie, lepsze wyposażenie i większą moc.

BMW X7 (2022)
BMW X7 (2022)
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / BMW
Aleksander Ruciński

13.04.2022 | aktual.: 14.03.2023 12:33

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowe X7 poznacie przede wszystkim po całkowicie przeprojektowanych reflektorach, które podzielono na dwie osobne sekcje. Wąska, umieszczona u góry, to światła dzienne i kierunkowskazy. Dolna odpowiada natomiast za światła mijania i drogowe. Charakterystyczna, duża atrapa chłodnicy została na swoim miejscu. Chętni mogą zdecydować się na wariant z podświetleniem.

Z tyłu dzieje się nieco mniej. Wąskie lampy diodowe zyskały nową grafikę. Jak dotychczas łączy je elegancka, chromowana listwa biegnąca przez całą klapę bagażnika. Oczywiście jak zwykle w przypadku liftingów, nie zabraknie nowych wzorów felg i opcji wykończenia. Po raz pierwszy w gamie modelu zagoszczą 23-calowe, opcjonalne obręcze. Standardem będą natomiast 20-calowe.

Jeśli chodzi o lakiery, w ofercie pojawią się nowe barwy: połyskujący miedziany szary metalizowany, niebieski Marina Bay M metalizowany oraz lakiery z listy BMW Individual liczącej ponad 40 pozycji. Sporo dzieje się także we wnętrzu.

BMW X7 (2022)
BMW X7 (2022)© mat. prasowe / BMW

Kabina nowego X7 wyróżnia się przeprojektowanym kokpitem, w którym główną rolę odgrywają zakrzywione wyświetlacze płynnie połączone w spójną całość. Pierwszy, umieszczony tuż przed kierowcą ma przekątną 12,3 cala, drugi, centralny, aż 14,9 cala. Z tunelu środkowego zniknął wybierak skrzyni biegów, który ustąpił miejsca dyskretnemu przełącznikowi.

Współczesny lifting nie może obyć się bez aktualizacji dotyczących multimediów i systemów bezpieczeństwa. X7 naszpikowane takimi rozwiązaniami nie jest tu wyjątkiem. Poprawiono zarówno system zautomatyzowanej jazdy jak i automatycznego parkowania, a system ostrzegania przed kolizją wzbogacono o wykrywanie pojazdów jadących z naprzeciwka. Kierowca może też korzystać m.in. z asystenta jazdy z przyczepą, asystenta manewrowania czy rozpoznawania sygnalizacji świetlnej.

BMW X7 (2022)
BMW X7 (2022)© mat. prasowe / BMW

Nowe X7 występuje również z nawigacją i wyświetlaczem head-up, które wykorzystują rozszerzoną rzeczywistość. Oczywiście jest też stała łączność z siecią, jak również możliwość monitorowania i obsługi pojazdy za pomocą aplikacji My BMW. W jej skład wchodzi cyfrowy kluczyk, który pozwala otworzyć i uruchomić auto przy użyciu smartfona.

Klienci mogą wybierać spośród dwóch konfiguracji kabiny — standardowej, siedmioosobowej lub opcjonalnej, sześcioosobowej, a także zaktualizowanej gamy silników, charakteryzujących się wyższą mocą i obligatoryjną obecnością systemów miękkiej hybrydy.

BMW X7 (2022)
BMW X7 (2022)© mat. prasowe / BMW

Rolę bazowej jednostki wersji pełni xDrive40d z trzylitrowym dieslem, który generuje 340 KM mocy i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala osiągać pierwszą setkę w czasie 6,1 sekundy. Drugą opcję stanowi benzynowy xDrive40i, również trzylitrowy, choć o mocy 380 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 520 Nm, a przyspieszenie do setki zajmuje 5,8 sekundy.

Na szczycie gamy znalazło się natomiast M60ixDrive z 4,4-litrowym V8 zdolnym wykrzesać 530 KM i 750 Nm. Jak na SUV-a tych gabarytów osiągi są naprawdę dobre - 0-100 km/h w 4,7 sekundy.

Odświeżone X7 powinno pojawić się w salonach w najbliższych miesiącach. Ceny na razie pozostają nieznane, choć biorąc pod uwagę rynkowe trendy, będzie zapewne drożej niż dotychczas.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/56]
Źródło artykułu:WP Autokult
BMWcrossover/suvBMW X7
Komentarze (5)