BMW X5 eDrive w Nowym Jorku [aktualizacja]
Na nadchodzących targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku BMW zaprezentuje odświeżoną wersję koncepcyjnego BMW X5 z napędem hybrydowym.
11.04.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Już od jakiegoś czasu BMW przygotowuje się do wprowadzenia do swojej oferty BMW X5 z napędem hybrydowym. Na zeszłorocznych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie producent z Monachium zaprezentował nawet wersję koncepcyjną tego modelu o nazwie BMW X5 eDrive.
Po wszystkim jednak inżynierowie BMW postanowili przyjrzeć mu się jeszcze dokładniej, poprawić to i owo, a potem wysłać go na drugą bardzo dużą imprezę motoryzacyjną, czyli targi w Nowym Jorku.
Oficjalne dane techniczne pozostały te same. Pod maską auta pracuje dwulitrowy silnik benzynowy z technologią TwinPower Turbo produkujący moc 245 KM. Wspomaga go jednostka elektryczna o mocy 95 KM. W efekcie w jednej chwili na koła może wędrować 272 KM.
Zdaniem BMW auto ma spalać zaledwie 3,8 l benzyny na 100 km, a przy wykorzystaniu wyłącznie jednostki elektrycznej jego zasięg na wynosić 30 km przy prędkości maksymalnej sięgającej 120 km/h.
[aktualizacja 11 kwietnia]
BMW odsłoniło oficjalnie poprawioną wersję konceptu modelu X5 eDrive jeszcze przed tegorocznymi targami motoryzacyjnymi w Nowym Jorku. Auto polakierowano nowym srebrnym lakierem o nazwie Silverflake, a nadwozie ozdobiono niebieskimi akcentami. Do tego doszły relingi dachowe oraz nowe, 21-calowe felgi aluminiowe.
We wnętrzu znalazła się tapicerka Ivory White z czarnymi oraz niebieskimi wstawkami wykończeniowymi i emblematami eDrive. Dodatkowo zamontowano również tzw. oświetlenie ambientowe, także w niebieskim kolorze. Szczytem wariacji na temat niebieskiego są przepiękne przeszycia tapicerki, które naprawdę świetnie się prezentują.
Nad zespołem hybrydowym składającym się z benzynowego silnika produkującego 245 KM oraz jednostki elektrycznej generującej 95 KM czuwa system zarządzania energią BMW ConnectedDrive. W efekcie auto ma spalać mniej niż 3,8 l benzyny na 100 km oraz emitować poniżej 90 g CO2 na każdy przejechany kilometr.
BMW X5 eDrive ma także tryb jazdy elektrycznej, w którym może przejechać 30 km, wykorzystując tylko moc pochodzącą z akumulatorów.