BMW X4 Concept - pierwsze oficjalne zdjęcia [aktualizacja]
Czekaliśmy, zapowiadaliśmy i byliśmy ciekawi, kiedy nasze przypuszczenia się potwierdzą. Przed paroma godzinami w sieci pojawiły się pierwsze oficjalne zdjęcia nowego BMW X4, które obecnie przedstawiane jest jeszcze jako model koncepcyjny.
04.04.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Czekaliśmy, zapowiadaliśmy i byliśmy ciekawi, kiedy nasze przypuszczenia się potwierdzą. Przed paroma godzinami w sieci pojawiły się pierwsze oficjalne zdjęcia nowego BMW X4, które obecnie przedstawiane jest jeszcze jako model koncepcyjny.
Gołym okiem widać, że koncept X4 jest sporo mniejszy od X6. Zacznijmy od zgarbionej linii dachu, która opada ku tyłowi (nawiązanie do większego brata). Bagażnik będzie sporo mniejszy, nad głowami pasażerów tylnej kanapy lub tylnych foteli będzie mniej miejsca.
Przód wydaje się mniej masywny, ale odrobinę bardziej dynamiczny. Na uwagę zasługują naprawdę świetnie wyglądające przednie reflektory z ostrymi krawędziami. Duże aluminiowe felgi oraz masywne, ale nadal dynamiczne, agresywne nadkola nadają autu sportowy wygląd.
Tak naprawdę pod karoserią kryją się podzespoły zapożyczone z BMW X3, na bazie którego powstanie ten model. Sporo części pochodzi także z BMW Serii 3, jednak to oczywiste. Auto ma mierzyć 4,65 m długości, a pod jego maską pojawią się cztero- oraz sześciocylindrowe jednostki benzynowe i wysokoprężne.
Wiadomo na pewno, że BMW X4 Concept zostanie zaprezentowane na targach motoryzacyjnych Auto China 2013 w Szanghaju, które odbędą się 21-29 kwietnia. Zapowiada się bardzo ciekawie.
[aktualizacja 9 kwietnia]
W sieci ukazał się film prezentujący nowy koncept BMW. Niemiecki producent oficjalnie określa X4 mianem pojazdu koncepcyjnego, jednak ma on ogromne szanse, by trafić na rynek będąc alternatywą dla tych, którzy uważają, że X6 jest zbyt duże lub zbyt drogie.
W filmie pojawia się Domagoj Dukec, szef działu projektowego BMW zajmującego się stylistyką zewnętrzną auta. Jego zdaniem największym wyzwaniem podczas prac, było takie zaprojektowanie auta, by przemycić w nim jednocześnie elegancję oraz dynamikę, która wyróżnia producenta z Monachium na tle swoich niemieckich rywali.