BMW odsłania karty - 3‑drzwiowa seria 1 i M135i jako wisienka na torcie [aktualizacja]
Prawie rok po premierze nowej serii 1 (F20) BMW zdecydowało się zaprezentować ten model w 3-drzwiowej odmianie. Prawdziwą wisienką na torcie jest 320-konna wersja M135i.
14.05.2012 | aktual.: 18.04.2023 13:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Prawie rok po premierze nowej serii 1 (F20) BMW zdecydowało się zaprezentować ten model w 3-drzwiowej odmianie. Prawdziwą wisienką na torcie jest 320-konna wersja M135i.
Nowa seria 1 od momentu premiery budzi kontrowersje ze względu na swój wygląd. Ja jednak nie będę tutaj rozprawiać o stylistyce, ale o faktach dotyczących tego modelu.
Pojazd w wersji 3-drzwiowej ma te same wymiary co model 5-drzwiowy: 4324 mm długości, 1765 mm szerokości i 1421 mm wysokości. Zmieniła się długość drzwi (są dłuższe), a szyby nie mają ramek.
Poniżej znajdziecie podstawową specyfikację dostępnych wersji silnikowych, ale zatrzymajmy się na chwilę przy najbardziej emocjonującym modelu M135i. Samochód wyposażony jest w 3,0-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o 6 cylindrach ułożonych w rzędzie. Generuje on 320 KM mocy i 450 Nm momentu obrotowego.
Pozwala to osiągnąć pierwsze 100 km/h w 5,1 s w przypadku użycia 6-biegowej skrzyni manualnej. Wartość ta spada do 4,9 s, jeśli klient zdecyduje się na 8-biegową skrzynię automatyczną. A wszystko to przy średnim zużyciu paliwa na poziomie około 8 litrów na 100 Km. Trzeba jednak pamiętać, że przy ostrej jeździe zużycie paliwa z całą pewnością będzie znacznie wyższe.
Model przygotowany przez oddział M ma oczywiście sztywniejsze zawieszenie, zmodyfikowany układ kierowniczy, wydajniejsze hamulce oraz bardziej agresywny body kit. Wyróżnikiem są także 18-calowe felgi aluminiowe, sportowe fotele oraz unikatowe wykończenie wnętrza.
A tak prezentuje się gama silnikowa nowej serii 1 w wersji 3-drzwiowej:
Model | Układ | Silnik [cm3] | Moc [KM] | Mom. obr. [Nm] | Przysp. 0-100 km/h [s] | Prędkość maks. [km/h] | Zużycie paliwa [l/100km] |
114i | R4 | 1598 | 102 | 180 | 11,2 | 195 | 5,5-5,7 |
116i | R4 | 1598 | 136 | 220 | 8,5(AT 8,7) | 210 | 5,5-5,7(AT 5,6-5,8) |
125i | R4 | 1995 | 218 | 310 | 6,4(AT 6,2) | 245(AT 243) | 6,6(AT 6,4) |
M135i | R6 | 2979 | 320 | 450 | 5,1(AT 4,9) | 250 | 8,0(AT 7,5) |
116d | R4 | 1995 | 116 | 260 | 10,3 | 200 | 4,3-4,5(AT 4,4-4,5) |
118d | R4 | 1995 | 143 | 320 | 8,9(AT 8,6) | 212 | 4,4-4,5 |
125d | R4 | 1995 | 218 | 450 | 6,5(AT 6,3) | 240 | 4,9(AT 4,8) |
W późniejszym terminie do tej zacnej grupy dołączą także znane z wersji 5-drzwiowej modele 118i (170 KM i 250 Nm) oraz 120d (184 KM i 380 Nm). Niedługo po premierze pojawią się także wersje wyposażone w napęd na wszystkie 4 koła, który u BMW, jak zapewne wiecie, kryje się pod nazwą xDrive.
[aktualizacja 14 maja]
BMW udostępniło krótki film promujący model M135i, który możecie zobaczyć poniżej.
Źródło: Carscoop