BMW M235i Coupé - polski cennik
BMW opublikowało polskie ceny nowego M235i Coupé. Ile trzeba zapłacić za małe, superszybkie auto z Monachium?
22.12.2013 | aktual.: 08.10.2022 09:52
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kilka dni temu w sieci pojawił się wreszcie komplet informacji dotyczących BMW M235i Racing. Superwersja małego sportowego coupé przygotowana została do wyścigów torowych. Wyposażona jest w klatkę bezpieczeństwa, sportowe hamulce i pozostałe elementy, które mają zapewnić frajdę i bezpieczeństwo podczas wyścigów.
W standardowej ofercie BMW jakiś czas temu znalazła się zwykła, drogowa wersja tego modelu, czyli po prostu M235i Coupé. Zwykła, nie oznacza jednak słaba. Zgodnie z nową polityką BMW wersja coupé Serii 1 awansowała do cyferki "2", nadal jednak są to praktycznie te same auta, bazujące na tylnonapędowej płycie podłogowej.
Pod maską BMW M235i Coupé, czyli topowej wersji tego modelu, pracuje turbodoładowana, sześciocylindrowa rzędowa jednostka benzynowa o pojemności 3,0 l. Silnik ten generuje moc 326 KM oraz 450 Nm momentu obrotowego.
W rezultacie z sześciobiegową manualną przekładnią auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,0 s oraz rozpędza się do prędkości maksymalnej ograniczonej do 250 km/h. BMW twierdzi przy tym, że M235i Coupé spala średnio 8,1 l paliwa na 100 km.
W polskich salonach ceny rozpoczynają się od 205 900 zł. Standardowo oferowany jest biały, niemetalizowany lakier. Za pozostałe BMW życzy sobie 3317 zł dopłaty. Szczególnie dobrze auto wygląda w czerwonym kolorze Melbourne oraz niebieskim Estoril. W palecie felg znajduje się tylko jedna opcja, 18-calowe felgi 436 M.
Standardowo dostępna jest tkanina Hexagon, za ekologiczną skórę trzeba dopłacić 1758 zł, przy czym tapicerka Dakota to już 7285 zł dopłaty. Patrząc jednak na to jak dobrze prezentuje się materiał połączony z Alcantarą, w tak "fajnym" aucie dopłata nie będzie koniecznością.
Całkowicie zignorować można także pakiety BMW ConnectedDrive i ConnectedDrive Advanced Plus umożliwiające dostęp do zdalnych usług BMW itp. Z rozsądniejszych funkcji warto wybrać klimatyzację automatyczną za 2761 zł, przyciemniane tylne szyby za 1758 zł, reflektory adaptacyjne kosztujące 2815 zł, nawigację Professional 10 801 zł oraz adaptacyjne zawieszenie sportowe M, które w BMW M235i Coupé kosztuje 3819 zł.
Kończymy na kwocie około 220-230 tysięcy złotych, a więc w naszym portfelu zostaje jeszcze około 20-30 tysięcy, które zaoszczędziliśmy wybierając tylnonapędowe BMW, zamiast odrobinę szybszego, ale dającego mniej frajdy z jazdy Audi TT RS. Czy warto? Na to pytanie odpowiedzieć musi sobie każdy z osobna.