BMW M kończy z DCT. Manualnym skrzyniom daje czas do 2030 roku
Sportowy oddział marki BMW nie ma w tym momencie żadnego samochodu wyposażonego w dwusprzęgłową skrzynię biegów DCT i to nie ulegnie już zmianie. Dodatkowo kwestionowana jest przyszłość manualnych skrzyń w gamie BMW M.
16.06.2023 22:09
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dwusprzęgłowe skrzynie biegów niewątpliwie miały swoje pięć minut na rynku motoryzacyjnym. Przez jakiś czas były one bowiem reklamowane jako świetny sposób na przekazanie jak najlepszych osiągów w samochodach cywilnych. Ostatecznie jednak dwusprzęgłówki nie zdołały przebić się na szeroką skalę i takie technologie obecnie używane są raczej tylko w autach stricte sportowych.
I to jednak, jak się okazuje, nie jest wcale regułą. Dla przykładu, w obecnej gamie BMW M nie uświadczymy żadnego samochodu, który byłby wyposażony w dwusprzęgłową skrzynię biegów. Ich cicha śmierć była więc faktem, lecz gwóźdź do trumny, jak podaje portal CarScoops, został ostatecznie wbity przez Dirka Hackera, szefa rozwoju dywizji BMW M.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Hacker wspomniał również o przyszłości skrzyń manualnych. Według niego, oczywiście wypowiadając się tylko w imieniu BMW, koniec ich żywota to kwestia lat. Co ciekawe, wcale nie jest to tylko i wyłącznie decyzja marki - rynek części bowiem ulega ciągłym zmianom, a rozwój aut elektrycznych i rosnąca popularność skrzyń automatycznych naturalnie wypiera manuale z rynku.