Następca S5 będzie lżejszy o 400kg
Michael Dick, jeden z głównych inżynierów Audi powiedział w wywiadzie dla Car and Driver, że głównym celem postawionym przed twórcami nowych modeli jest redukcja masy. Dla przykładu podał informację dotyczącą następcy S5. Będzie on prawdopodobnie o około 400 kilogramów lżejszy od obecnej generacji!
15.03.2009 | aktual.: 02.10.2022 16:58
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Michael Dick, jeden z głównych inżynierów Audi powiedział w wywiadzie dla Car and Driver, że głównym celem postawionym przed twórcami nowych modeli jest redukcja masy. Dla przykładu podał informację dotyczącą następcy S5. Będzie on prawdopodobnie o około 400 kilogramów lżejszy od obecnej generacji!
Za taką redukcję masy ma odpowiadać wiele czynników, jednak zdaniem Michaela głównie waga silnika i ramy nadwozia. W chwili obecnej rama Audi TT RS jest w 69% wykonana z aluminium, pierwszym efektem diet tej części konstrukcji ma być następca A6 zapowiadany na 2012 rok. Firma kładzie ogromny nacisk na testowanie wytrzymałości lekkich i wytrzymałych tworzyw.
Odchudzanie silnika będzie polegało głównie na zmniejszeniu ilości cylindrów. Ostatni 330-konny motor V6, który napędza S4 zostanie pozbawiony dwóch cylindrów. Najprawdopodobniej w kolejnej S4 zobaczymy czterocylindrowe 3.0 z dwiema turbosprężarkami.
Czy to dobrze? To bardzo dobrze, mniej wagi oznacza mniejszy apetyt na paliwo i lepsze osiągi.
Źródło: www.worldcarfans.com