Audi RS Q3 Performance (2016) – premiera
Audi ze swoim najmniejszym crossoverem Q3 wchodzi na nowy poziom mocy. Model RS Q3 Performance uzupełni gamę najszybszych modeli producenta z Ingolstadt.
05.02.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Seria RS Performance to najmocniejsze i najszybsze Audi w gamie. Samochody, niezależnie od segmentu osiągają imponujące wartości mocy i przyspieszeń. Audi RS Q3 napędzane kultowym silnikiem R5 Turbo o mocy 340 KM teraz jest jeszcze silniejsze. Wersja Performance osiąga 367 KM i 465 Nm, dostępne w przedziale od 1625 do 5550 obr./min. Rozpędza się do 100 km/h w 4,4 s, a prędkość maksymalna to 270 km/h, oczywiście ograniczona elektronicznie. Jednostka napędowa otrzymała efektywniejszy układ chłodzenia z większą chłodnicą oraz wydajniejszą pompę paliwa. Samochód w cyklu mieszanym NEDC zużywa 8,6 litra benzyny na 100 km przy emisji CO2 na poziomie 203 g/km.
Skrzynia biegów nie została w żaden sposób zmieniona w wersji Performance, ale w trybie Dynamic, podczas redukcji biegu, elektronika sterująca pracą silnika wymusza delikatne podkręcenie obrotów. Ponadto, tylny dyferencjał osiowy otrzymał mechanizm samoblokujący i rozdzielający w zależności od potrzeb moment obrotowy pomiędzy prawe i lewe koło. Zawieszenie jest sztywniejsze i obniżone o 20 mm w stosunku do zwykłego RS Q3. Kierowca może wybrać odpowiednią siłę tłumienia dzięki adaptacyjnym amortyzatorom.
Z zewnątrz samochód zmienił się nieznacznie. Ma nieco zmodyfikowany przedni zderzak z większymi wlotami powietrza oraz mocniej zaakcentowany tylny w kształcie dyfuzora. Niektóre elementy jak lusterka, relingi dachowe czy grill i fragmenty zderzaka polakierowano w kolorze matowego tytanu. Nie zabrakło specjalnego lakieru dla wersji Performance. Jest to niebieski Ascari, dostępny tylko dla tego samochodu. Podobnie jak 20-calowe obręcze kół o unikatowym wzorze z pięcioma podwójnymi ramionami, również lakierowane ma matowy tytanowy. Pod nimi skrywają się czerwone lub czarne (do wyboru) zaciski hamulców.
Wnętrze przeszło subtelne modyfikacje polegające na obszyciu foteli czarno-niebieską skórą i użyciu elementów wykończenia z karbonu w kolorze niebieskim. Premiera samochodu będzie miała miejsce w Genewie, natomiast pierwsze auta trafią do klientów w drugim kwartale 2016 roku.
Zobacz także