Audi pokonało Mercedesa!
Od kilkunastu, a właściwie od kilkudziesięciu lat można zauważyć, że Audi pnie się w górę. Producent z Ingolstadt produkuje coraz lepsze pojazdy, które bez najmniejszych kompleksów rywalizują z innymi autami w klasie premium. Ostatnie wyniki sprzedaży pokazują, że to właśnie Audi jest rynkowym liderem.
10.04.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:28
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Od kilkunastu, a właściwie od kilkudziesięciu lat można zauważyć, że Audi pnie się w górę. Producent z Ingolstadt produkuje coraz lepsze pojazdy, które bez najmniejszych kompleksów rywalizują z innymi autami w klasie premium. Ostatnie wyniki sprzedaży pokazują, że to właśnie Audi jest rynkowym liderem.
Jak wygląda dzisiaj klasa premium? Mamy Mercedesa, który od zawsze był uważany za niekwestionowanego lidera w tej klasie, mamy BMW kojarzące się z autami o sportowym zacięciu, ostatnimi czasy pokazał się Lexus, gdzieś tam nieco dalej jest jeszcze Volvo i ambitne Infiniti. Oczywiście nie można zapomnieć o Audi, które wypracowało sobie bardzo mocną pozycję na podium, pomiędzy BMW i Mercedesem.
Wyniki sprzedaży z pierwszego kwartału 2010 roku pokazują jednak, że marka z Ingolstadt zepchnęła Mercedesa na drugie miejsce. W okresie od stycznia do marca Audi sprzedało łącznie 264.100 pojazdów, podczas gdy Mercedes 248.500 aut. Niemiecki producent (Audi) chce w 2015 roku, stać się liderem klasy premium.
Najważniejszym rynkiem zbytu, na którym rozegra się prawdopodobnie ostateczna bitwa pomiędzy dwójką rywali, BMW nie opublikowało jeszcze swoich wyników, będą Chiny. Niemieccy producenci idą tam łeb w łeb, co piąte produkowane Audi trafia właśnie do Chin.
Spójrzmy jednak na ogrom tamtejszego rynku sprzedaży samochodów. Tylko w marcu tego roku Chińczycy kupili 1.7-miliona samochodów, czyli aż o 56 procent więcej, w stosunku do marca 2009. Łączna sprzedaż w pierwszym kwartale 2010 wyniosła aż 4.6-miliona pojazdów. Są to naprawdę niewyobrażalne liczby.
Czy Audi uda się na dobre przejąć pałeczkę w klasie premium?
Źródło: Autoblog