Aston Martin będzie używał podzespołów Geely. Tak wygląda globalizacja
Geely to chiński koncern motoryzacyjny będący właścicielem m.in. Lotusa, Volvo, Polestara i udziałowcem Astona Martina. Jak się okazuje, powiązania między obiema firmami nie ograniczą się jedynie do finansów.
29.06.2023 | aktual.: 29.06.2023 13:33
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W niedawnej rozmowie z magazynem "Autocar" potwierdził to sam Roberto Fedeli, szef rozwoju Astona Martina. Fedeli przyznał, że przyszłe modele marki zaadaptują część komponentów Geely. Chodzi głównie o elementy wyposażenia takie jak układ klimatyzacji czy fotele, ale nie wyklucza się także innych podzespołów.
Jak wyjaśnił, Aston zamierza sięgnąć po szeroki wybór komponentów, by przyspieszyć rozwój nowych modeli. Kluczową kwestią jest też zapewne chęć obniżenia kosztów.
Chińskie podzespoły w Astonie Martinie to hasło, które nie brzmi zbyt prestiżowo, choć w dobie globalizacji raczej nikogo nie powinno dziwić. Zresztą, nie brakuje dowodów na to, że współpraca z Geely może być naprawdę owocna, czego przykładem jest chociażby Volvo.
Poza tym brytyjska marka od długiego czasu współpracuje z partnerami. Firma rozszerzyła niedawno umowę z Mercedesem, by mieć dalszy dostęp do benzynowych V8, ale i elektrycznych technologii Niemców. Wsparciem w rozwoju elektromobilności Astona ma być także amerykański Lucid.