Alternatywa dla mniej zamożnych - Rennsport Müller Panamera 4S (2011)

Jeśli nie było kogoś stać na Panamerę Turbo, a tym bardziej na jej tuning, może nabyć tańszą odmianę luksusowego Porsche – na przykład Panamerę 4S, a następnie poddać ją przeróbkom (niezbyt drogim) w firmie Rennsport Müller.

Alternatywa dla mniej zamożnych - Rennsport Müller Panamera 4S (2011)
Olgierd Lachowski

27.04.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:41

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Obraz

Porsche Panamera 4S to namiastka wersji Turbo. Co prawda silnik 4S nie ma 500 KM ani doładowania, ale to Porsche ma taki sam jak Panamera Turbo napęd na wszystkie koła.

Jednostka napędowa jest taka sama, jak ta używana w Panamerze Turbo, a więc ma 8-cylindrów i objętość skokową 4,8 l, ale bez turbosprężarek mniej wyżyłowany motor uzyskuje moc 400 KM przy 6500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 500 Nm, a dostępny jest w przedziale od 3500 do 5000 obr./min.

Dzięki napędowi na wszystkie koła Panamera 4S przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 5 sekund, a ponieważ Porsche nie limituje prędkości maksymalnej, to auto rozpędza się aż do 282 km/h.

Jeśli właściciel Porsche Panamery 4S chce poprawić jej osiągi, nie wydając zbyt dużo pieniędzy na zaawansowane przeróbki, może udać się do firmy Rennsport Müller z Kitzingen, której oferta jest dość skromna, ale wystarczająco duża, by odróżnić auto od wozów seryjnych.

Obraz

Za 990 euro tuner zmienia oprogramowanie silnika, co zwiększa moc o 25 KM, a moment obrotowy o 35 Nm. Za kolejne 590 euro można się cieszyć innym dźwiękiem układu wydechowego po wymianie końcówek rur wylotowych. Dołożenie następnych 390 euro pozwoli zakupić modyfikację zawieszenia, która polega na obniżeniu Porsche o 40 mm.

Wreszcie za 4900 euro można nabyć komplet kół. Składają się na nie felgi o rozmiarze 10,0 x 22” z przodu i 11,5 x 22” z tyłu wyprodukowane przez firmę Schmidt Revolution. Przenoszeniem mocy na jezdnię zajmują się w tym przypadku opony 265/30 (przód) i 305/25 (tył).

Wkrótce Rennsport Müller będzie miało także tuning wnętrza, który będzie obejmował m.in. pokrycie wszystkiego, co się da, delikatną skórą.

Obraz

Te ulepszenia pozwalają wyróżnić nieco tę Panamerę 4S spośród innych wozów, jednocześnie nie drenując zbytnio portfela posiadacza auta. Jest szansa, że tuner zyska sobie sporo klientów.

Dane techniczne


  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 425 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 88,43 KM/l (83,23 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 535 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 10,0 x 22”
  • Koła tylne: 11,5 x 22”
  • Opony przednie: 265/30 R 22
  • Opony tylne: 305/25 R 22

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1935 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,55 kg/KM (seryjny – 4,84 kg/KM)
  • Długość: 4970 mm
  • Szerokość: 1931 mm
  • Wysokość: 1378 mm
  • Rozstaw osi: 2920 mmblock position=\inside8003/block

Źródło: WCF

Komentarze (0)