Alfa Romeo Spider dopiero za dwa lata!

Odkąd Alfa Romeo zaprezentowała model 4C, miłośnicy marki czekają na debiut Spidera. Jak się jednak okazuje, Włosi nawet nie zaczęli prac nad nowym roadsterem, a premierę zapowiedzieli dopiero na końcówkę 2015 roku. Nie przeszkodziło to jednak w zatrzymaniu fali kolejnych przecieków o małym włosko-japońskim kabriolecie.

Alfa Romeo Spider dopiero za dwa lata!
Piotr Wereszczyński

29.07.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:51

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Odkąd Alfa Romeo zaprezentowała model 4C, miłośnicy marki czekają na debiut Spidera. Jak się jednak okazuje, Włosi nawet nie zaczęli prac nad nowym roadsterem, a premierę zapowiedzieli dopiero na końcówkę 2015 roku. Nie przeszkodziło to jednak w zatrzymaniu fali kolejnych przecieków o małym włosko-japońskim kabriolecie.

Alfa Romeo przechodzi aktualnie dość trudny okres. Podobnie jak cały koncern FIAT firma powoli otrząsa się z kryzysu ekonomicznego i dopiero zaczyna prace nad nowymi konstrukcjami. Do niedawna najważniejszą z nich był model 4C, który - jeżeli wierzyć zapewnieniom jednego z pracowników - tak zaabsorbował biura projektowe, że wczesne ukończenie Spidera okazało się niemożliwe.

Alfa Romeo 2uettottanta
Alfa Romeo 2uettottanta

Jak podano, auto zostanie zaprezentowane dopiero w 2015 roku, i to najprawdopodobniej dopiero w okolicach listopada albo grudnia. Wydawałoby się, że skoro prace nawet nie ruszyły, to w zasadzie nie ma o czym rozmawiać i pozostaje nam czekać na pierwsze przecieki jeszcze przynajmniej kilka miesięcy. Jest jednak inaczej.

Źródeł przecieków jest całkiem sporo, a wszystkie chętnie udzielają informacji o nowym roadsterze Alfy Romeo. Z informacji, do których dotarł portal Autocar, wyłania się całkiem ostry obraz samochodu. Spider będzie niewielkim kabrioletem o długości około 4 metrów i szerokości około 1,7 metra. Z masą wynoszącą 1000-1100 kg powinien zapewnić zadowalające osiągi.

Pod maskę samochodu trafi silnik 1,4 TB, który zostanie zamontowany wzdłużnie. Jak zapewnia producent, pomimo dość krótkiego przodu nie będzie problemów z dostosowaniem silnika do nowej pozycji. Napęd będzie przenoszony na koła tylne za pomocą sześciobiegowej, dwusprzęgłowej przekładni TCT.

Obraz

Nadal nie wiadomo, jaką mocą będzie dysponował silnik 1,4 w Spiderze, jednak wszystko wskazuje na to, że inżynierowie nie będą chcieli wysilać jednostki napędowej. Motor będzie rozwijał najprawdopodobniej 170 KM, tak jak m.in. w MiTo QV. Pierwsza setka powinna się pojawić na liczniku po około 7 sekundach, biorąc pod uwagę masę zbliżoną do włoskiego malucha i dwusprzęgłową skrzynię biegów. Jeżeli chodzi o inne wersje silnikowe, to nie wyobrażam sobie, żeby Alfa zrezygnowała z odmiany z czterolistną koniczyną na błotniku.

Pod względem wyglądu Spider nie będzie się znacząco różnił od obecnie dostępnych modeli Alfy Romeo. Producentowi zależy na tym, żeby auto było rozpoznawalne i kojarzyło się z modelem 4C. Co ciekawe, różnice między włoską wersją roadstera a tą proponowaną przez Mazdę nie będą się ograniczać do nadwozia. Choć formalnie mają to być konstrukcje bliźniacze, to będzie dzielić ze sobą jedynie 40 procent części.

Źródło: Autocar

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)