Alfa Romeo Giulietta
Niepraktyczny, drogi w utrzymaniu, a przede wszystkim awaryjny samochód – tak większości kojarzy się Alfa Romeo. Niejeden właściciel Alfy Romeo może to potwierdzić. Włoskie "ślicznotki" kupowały jednak osoby, które szukały auta nietuzinkowego, charakteryzującego się nieprzeciętną stylistyką i charakterem, wyróżniającego się w tłumie. W dzisiejszych czasach coraz trudniej znaleźć na drogach ciekawe, ekstrawagancie samochody. Większość producentów wypuszcza nudne i często podobne do konkurencji auta. Na szczęście są marki, które nie utraciły tożsamości i produkują modele wzbudzające emocje. Do takich należy nowa Alfa Romeo Giulietta.
Alfa Romeo Giulietta to następca dobrze znanego w Polsce modelu 147. Włoski kompakt zadebiutował na targach w Genewie w 2010, został wyprodukowany z okazji stulecia marki. Nowa Giulietta nawiązuje do modelu Giulietta Nova, produkowanego na przełomie lat 70-80. Produkowana od 2010 roku Giulietta miała cechować się nieprzeciętnym wyglądem i praktycznością. Została zbudowana na zupełnie nowej płycie podłogowej. Włoski kompakt mierzy 4,35 m długości, 1,80 m szerokości i 1,46m wysokości. Te liczby sprawiają, że Giulietta jest większa od swoich konkurentów: Audi A3 i BMW serii 1. Te wymiary przekładają się na ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów, narzekać mogą wyżsi pasażerowie siedzący z tyłu z powodu braku miejsca nad głową. Bagażnik ma 350 l pojemności i dość wysoki próg załadunku. Stylizacja deski rozdzielczej wzbudza emocje, ma własny styl, z którego słynie włoska marka.
To samo tyczy się dynamicznej pięciodrzwiowej stylizacji nadwozia: muskularnych linii bocznych, szeroko ustawionych przednich lamp wykonanych w technologii LED z centralnie ułożonym grillem czy też wkomponowanych w nadwozie tylnych klamek.
Samochód dostępny jest w dwóch wersjach: Progression i Distinctive oraz w dwóch pakietach: Premium i Sport.
Podstawowa wersja Giulietty została wyposażona m.in. w elektryczną blokadę dyferencjału Q2, 6 poduszek powietrznych, ręczną klimatyzacje, komputer pokładowy, 16-calowe felgi, system DNA, który dostosowuje pracę silnika, układu kierowniczego i hamulców do wymagań i charakterystyki kierowcy, oraz system gaszenia silnika start/stop.
Wersja wyższa Distinctive zawiera dodatkowo m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzacje, tempomat, skórzaną kierownicę, panel kontrolny z możliwością konfiguracji czy felgi ze stopu lekkich metali.
W pakiecie Premium znajdują się: system Blue&Me, port USB i łącze Bluetooth, czujniki parkowania, deszczu i zmroku czy biksenonowe przednie reflektory.
W pakiecie Sport Giulietta zostaje wyposażona w 17- lub 18-calowe felgi ze stopów lekkich metali, nakładki na pedały, sportowe skórzane siedzenia czy osłony progów.
W ofercie silników znajdują się benzynowe jednostki 1,4 TB o mocy 120 KM, 1,4 TB Multiair o mocy 170 KM, a także sportowa wersja Quadriflogio Verde (QV) 1,8, która generuje 235 KM. Diesle oferowane są w dwóch wersjach: 1,6 JTDM o mocy 105 KM i 2,0 l JTDM o mocy 170 KM. Wszystkie jednostki są sterowane przez 6-stopniową skrzynię manualną. Dodatkowo jednostki Multiair i 2,0 JTDM są oferowane z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów.
Nowa Alfa Romeo Giulietta otrzymała najwyższą ocenę w testach Euro NCAP. O bezpieczeństwo podróżujących dbają m.in.: 6 poduszek powietrznych, łamana kolumna kierownicy, system aktywnych zagłówków anti-whiplash, 6 poduszek powietrznych i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.
Plusy:
-stylizacja nadwozia
-układ jezdny
Minusy:
-widoczność
-jakość niektórych elementów wnętrza